Статут ДАЛЬНИЦЬКОГО ЗЗСО І-ІІІ СТУПЕНІВ

 


 1. Загальні положення

         Нова редакція статуту приймається  у зв’язку   набуттям чинності нового Закону        України «Про повну загальну середню освіту» від 16 січня  2020 року № 463-IХ.

1.1. Дальницький заклад загальної середньої освіти І – III ступенів Дальницької сільської ради (далі навчальний заклад) є комунальною установою (закладом) Дальницької сільської ради.

1.2. Місце знаходження:  67842, Україна, Одеська область, село Дальник, вулиця Дружби, будинок 128, телефон (04851) 49240.

1.3. Навчальний заклад є юридичною особою, має самостійний баланс, печатку із своїм найменуванням та ідентифікаційним кодом, штамп, фірмові бланки та вивіску встановленого зразку і є неприбутковим.

1.4. Засновником навчального закладу і власником приміщень, будівель, споруд, які знаходяться в користуванні навчального закладу є Дальницька сільська рада. Організаційно-правова форма: комунальна організація (установа, заклад).

1.5.   Повне найменування навчального закладу:

ДАЛЬНИЦЬКИЙ ЗАКЛАД ЗАГАЛЬНОЇ СЕРЕДНЬОЇ ОСВІТИ І-ІІІ СТУПЕНІВ ДАЛЬНИЦЬКОЇ СІЛЬСЬКОЇ РАДИ

1.6. Скорочена назва навчального закладу: ДАЛЬНИЦЬКИЙ ЗЗСО І-ІІІ ст.

1.7. Статут навчального закладу погоджується відділом освіти, культури, молодіжної політики та спорту Дальницької сільської ради та затверджується рішенням сесії Дальницької сільської  ради.

1.8. Навчальний заклад у своїй діяльності керується Конституцією України, Законами України «Про освіту», «Про загальну середню освіту», Положенням про загальноосвітній навчальний заклад, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 27.08.2010 №778, іншими нормативно-правовими актами центральних органів виконавчої влади, рішеннями місцевих органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування, власним Статутом.

Навчальний заклад забезпечує здобуття початкової, базової та профільної середньої освіти. 

Навчальний заклад може створювати у своєму складі класи (групи) з вечірньою, заочною, дистанційною, мережевою формою навчання, класи (групи) з поглибленим вивченням окремих предметів, спеціальні та інклюзивні класи для навчання дітей з особливими освітніми потребами.

Навчальний заклад може організовувати такі форми здобуття освіти як екстернат та педагогічний патронаж.

Навчальний заклад для здійснення статутної діяльності може на договірних засадах об’єднуватися з іншими юридичними особами, створюючи освітні, освітньо-наукові, наукові, освітньо-виробничі та інші об’єднання, кожен із учасників якого зберігає статус юридичної особи.

1.8. Головною метою навчального закладу є забезпечення реалізації права громадян на здобуття повної загальної середньої освіти, забезпечення рівного доступу до якісної освіти учнів з особливими освітніми потребами.

1.9. Головне завдання навчального закладу – всебічний розвиток, виховання і соціалізація особистості, яка здатна до життя в суспільстві та цивілізованої взаємодії з природою, має прагнення до самовдосконалення і навчання впродовж життя, готова до свідомого життєвого вибору та самореалізації, відповідальності, трудової діяльності та громадянської активності, реалізація якого забезпечується шляхом формування ключових компетентностей, необхідних кожній сучасній людині для успішної життєдіяльності:

       вільне володіння державною мовою;

       здатність спілкуватися рідною (у разі відмінності від державної) та іноземними мовами;

       математична компетентність;

       компетентності у галузі природничих наук, техніки і технологій;

       інноваційність;

       екологічна компетентність;

       інформаційно-комунікаційна компетентність;

       навчання впродовж життя;

       громадянські та соціальні компетентності, пов’язані з ідеями демократії, справедливості, рівності, прав людини, добробуту та здорового способу життя, з усвідомленням рівних прав і можливостей;

       культурна компетентність;

       підприємливість та фінансова грамотність;

       інші компетентності, передбачені стандартом освіти.

Спільними для всіх компетентностей є такі вміння: читання з розумінням, уміння висловлювати власну думку усно і письмово, критичне та системне мислення, здатність логічно обґрунтовувати позицію, творчість, ініціативність, вміння конструктивно керувати емоціями, оцінювати ризики, приймати рішення, розв’язувати проблеми, здатність співпрацювати з іншими людьми.

1.10.                      Навчальний заклад самостійно приймає рішення та здійснює освітню діяльність в межах автономії, обсяг якої визначається Законом України «Про освіту», спеціальними законами та цим Статутом.

1.11.                      Навчальний заклад несе відповідальність перед здобувачами освіти, Дальницькою сільською радою, суспільством і державою за: 

       безпечні умови освітньої діяльності;

       отримання Державних стандартів освіти;

       дотримання договірних зобов'язань з іншими суб'єктами освітньої, виробничої, наукової діяльності, у тому числі зобов'язань за міжнародними угодами;

       дотримання фінансової дисципліни;

       прозорість, інформаційну відкритість закладу освіти.

1.12. Мовою навчання і виховання у навчальному закладі є державна мова.

1.13.  Повна загальна середня освіта має три рівні освіти:

       початкова освіта тривалістю чотири роки;

       базова середня освіта тривалістю п’ять років;

       профільна середня освіта тривалістю три роки.

Початкова, базова середня і профільна середня освіта можуть здобуватися в окремих закладах освіти або у структурних підрозділах однієї юридичної особи (закладу освіти).

1.14. Початкова освіта здобувається, як правило, з шести років. Діти, яким на початок навчального року виповнилося сім років, повинні розпочинати здобуття початкової освіти цього ж навчального року.

1.15. Особи з особливими освітніми потребами можуть розпочинати здобуття початкової освіти з іншого віку, а тривалість здобуття ними початкової та базової середньої освіти може бути подовжена з доповненням освітньої програми корекційно-розвитковим складником. Особливості здобуття такими особами повної загальної середньої освіти визначаються спеціальним законом.

1.16. Результати навчання здобувачів освіти на кожному рівні повної загальної середньої освіти оцінюються шляхом державної підсумкової атестації, яка може здійснюватися в різних формах, визначених законодавством, зокрема у формі зовнішнього незалежного оцінювання.

Державна підсумкова атестація здобувачів початкової освіти здійснюється лише з метою моніторингу якості освітньої діяльності навчального закладу та/або якості освіти.

Порядок, форми проведення і перелік навчальних предметів, з яких проводиться державна підсумкова атестація, визначає центральний орган виконавчої влади у сфері освіти і науки.

1.17. Порядок, умови, форми та особливості здобуття повної загальної середньої освіти визначаються спеціальним законом.

1.18.                      З урахуванням освітніх запитів населення, кадрового забезпечення та матеріально-технічної і методичної бази заклад світи організовує навчання в старшій школі за одним або кількома профільними напрямами. 

1.19.Навчальний заклад має право:

       проходити в установленому порядку інституційний аудит;

       визначати форми, методи і засоби організації освітнього процесу ;

       визначати варіативну частину робочого навчального плану;

       в установленому порядку розробляти і впроваджувати експериментальні та індивідуальні робочі навчальні плани;

       спільно з вищими навчальними закладами, науково-дослідними інститутами та центрами проводити науково-дослідну, експериментальну, пошукову роботу, що не суперечить законодавству України;

       використовувати різні форми морального і матеріального заохочення до учасників освітнього процесу;

       бути власником і розпорядником рухомого і нерухомого майна згідно з законодавством України та  власним статутом;

       отримувати кошти і матеріальні цінності від органів виконавчої  влади, юридичних і фізичних осіб;

       залишати в своєму розпорядженні і використовувати власні надходження у порядку визначеному законодавством України;

       розвивати       власну            соціальну       базу:    мережу           спортивно-оздоровчих, лікувально-профілактичних і культурних підрозділів.

1.20. Навчальний заклад зобов’язаний:

       реалізовувати положення Конституції України, Законів України «Про освіту», «Про загальну середню освіту», інших нормативно-правових актів у галузі освіти;

       здійснювати освітню діяльність на підставі ліцензії, отриманої у встановленому законодавством порядку;

       задовольняти потреби громадян, що проживають на території обслуговування закладу освіти, в здобутті повної загальної середньої освіти;

       за потреби створювати інклюзивні та/або спеціальні групи і класи для навчання осіб з особливими освітніми потребами;

       забезпечувати єдність навчання та виховання;

       створювати власну науково-методичну і матеріально-технічну базу; 

       проходити плановий інституційний аудит у терміни та в порядку визначеним спеціальним законодавством;

       забезпечувати відповідність рівня загальної середньої освіти Державним стандартам загальної середньої освіти;

       охороняти життя і здоров’я здобувачів освіти, педагогічних та інших працівників закладу освіти;

       додержуватись фінансової дисципліни, зберігати матеріальну базу;

       забезпечувати видачу здобувачам освіти документів про освіту встановленого зразка;

       здійснювати інші повноваження делеговані засновником або уповноваженим ним органом управління освітою.

1.21. У навчальному закладі можуть створюватись та функціонувати: 

1)   структурні підрозділи;

2)   методичні об’єднання педагогічних працівників: 

       початкових класів та вихователів групи продовженого дня; 

       іноземних мов;

       гуманітарного циклу (українська мова, література, зарубіжна література);

       природничого циклу предметів;

       математичного циклу предметів;

       історико-правового циклу предметів;

       спортивно-оздоровчого циклу предметів;

       художньо-естетичного циклу;

       класних керівників та керівників гуртків;

       інші у разі потреби. 

3)   спортивні секції, методична рада закладу, творчі групи;

4)   психологічно-соціальна служба;

5)   інші у разі потреби або якщо це передбачено чинним законодавством. 

1.22.                      Медичне обслуговування здобувачів освіти здійснюється медичними працівниками, які входять до штату навчального закладу або штату закладів охорони здоров’я у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.

1.23.                      Взаємовідносини навчального закладу з юридичними і фізичними особами визначаються угодами, що укладені між ними.

1.24. Класи у навчальному закладі формуються згідно з нормативами їх наповнюваності, встановленими законодавством, з урахуванням наявності приміщень, що відповідають санітарно-гігієнічним вимогам для здійснення навчально-виховного процесу, та відповідно до кількості поданих заяв про зарахування до навчального закладу.

1.25. Навчальний заклад формує класи з урахуванням демографічної ситуації, а в разі, коли кількість дітей менша за визначену нормативами їх наповнюваності, - організовує заняття за індивідуальною формою навчання.

1.26. З урахуванням потреб населення та місцевих умов навчальний заклад приймає рішення про створення груп продовженого дня.

1.27. Навчальний заклад приймає рішення про створення класів з поглибленим вивченням предметів, спеціальних та інклюзивних класів для навчання дітей з особливими освітніми потребами.

1.28. Індивідуальне навчання та навчання екстерном у навчальному закладі організовуються відповідно до положень про індивідуальне навчання та екстернат у системі загальної середньої освіти, затверджених МОН.

1.29. Поділ класів на групи для вивчення окремих предметів у навчальному закладі здійснюється згідно з нормативами, встановленими МОН. 

1.30. Автономія навчального закладу визначається його правом:

       брати участь в установленому порядку в моніторингу якості освіти;

       проходити в установленому порядку громадську акредитацію навчального закладу;

       самостійно визначати форми, методи і засоби організації освітнього процесу;

       самостійно формувати освітню програму;

       на основі освітньої програми розробляти навчальний план, в тому числі в установленому порядку розробляти і впроваджувати експериментальні та індивідуальні навчальні плани;

       планувати власну діяльність та формувати стратегію розвитку навчального закладу;

       спільно з вищими навчальними закладами, науково-дослідними інститутами та центрами проводити науково-дослідну, експериментальну, пошукову роботу, що не суперечить законодавству України;

       використовувати різні форми морального стимулювання та матеріального заохочення до педагогічних працівників, здобувачів освіти, інших учасників освітнього процесу у порядку визначеному чинним законодавством;

       отримувати кошти і матеріальні цінності від органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, об’єднаних територіальних громад, юридичних і фізичних осіб;

       залишати у своєму розпорядженні і використовувати власні надходження у порядку, визначеному законодавством України;

       розвивати власну матеріально-технічну базу та соціальну базу (спортивно-оздоровчих, лікувально-профілактичних і культурних підрозділів);

       впроваджувати експериментальні програми;

       самостійно забезпечувати добір і розстановку кадрів;

       встановлювати власну символіку та атрибути, форму для учнів;

       користуватись пільгами, передбаченими державою;

       брати участь у роботі міжнародних організацій, асоціацій і рухів у проведенні науково-дослідницької, експериментальної, пошукової, просвітницької роботи;

       здійснювати інші дії, що не суперечать чинному законодавству.

2. Зарахування учнів до навчального закладу та їх відрахування

2.1. Кожна особа має право здобувати початкову та базову середню освіту в навчальному закладі, що найбільш доступний та наближений до місця проживання особи. Право особи здобувати початкову та базову середню освіту у державному або комунальному навчальному закладі, за яким закріплена територія обслуговування, на якій проживає ця особа, гарантується, що не обмежує право особи обрати інший навчальний заклад.

2.2. Зарахування учнів до всіх класів навчального закладу здійснюється без проведення конкурсу.

2.3. Керівник навчального закладу зобов’язаний вжити заходів до ознайомлення дітей та їх батьків або осіб, які їх замінюють, з порядком зарахування до закладу, його статутом, правилами внутрішнього розпорядку та іншими документами, що регламентують організацію освітнього процесу. 

2.4. Зарахування учнів до навчального закладу здійснюється, як правило, до початку навчального року за наказом його керівника.

Для зарахування учня до навчального закладу батьки або особи, які їх замінюють, подають заяву, копію свідоцтва про народження дитини, медичну довідку встановленого зразка, дві фотокартка розміром 3х4, особову справу (крім дітей, які вступають до першого класу), до навчального закладу ІІІ ступеня – документ про відповідний рівень освіти.          

2.5. Іноземні громадяни та особи без громадянства зараховуються до закладу відповідно до законодавства та міжнародних договорів.

2.6. Переведення учнів до наступного класу здійснюється у порядку, встановленому МОН.

У разі вибуття учня з населеного пункту батьки або особи, які їх замінюють, подають до закладу заяву із зазначенням причин вибуття.         

У разі переходу учня до іншого навчального закладу для здобуття загальної середньої освіти батьки або особи, які їх замінюють, подають до навчального закладу заяву із зазначенням причини переходу та довідку, що підтверджує факт зарахування дитини до іншого навчального закладу.

3. Організація освітнього процесу

3.1. Освітній процес у навчального закладу здійснюється відповідно до робочого навчального плану, складеного на основі типових навчальних планів, затверджених МОН та за самостійно розробленими програмами, які за поданням педагогічної ради, затверджені керівником навчального закладу і відповідають державним стандартам освіти. 

У робочому навчальному плані навчального закладу з урахуванням його типу та профілю навчання конкретизується варіативна частина державних стандартів освіти.

Індивідуалізація і диференціація навчання у навчальному закладі забезпечується шляхом реалізації інваріантної та варіативної частини.

Робочі навчальні плани за поданням педагогічної ради затверджуються керівником навчального закладу.

3.2. Навчальний заклад забезпечує якість освіти відповідно державним стандартам освіти.

3.3. Навчальний заклад працює за навчальними програмами, підручниками, посібниками, що мають відповідний гриф МОН, забезпечує виконання освітніх завдань на кожному ступені навчання відповідно до вікових особливостей та природних здібностей дітей. 

3.4. Навчальний заклад обирає форми, засоби і методи освітнього процесу відповідно до Законів України "Про освіту", "Про загальну середню освіту" та цього Статуту з урахуванням специфіки навчального закладу, профілю та  інших  особливостей  організації освітнього процесу. 

3.5. Освітній процес у  навчальному закладі здійснюється за груповою та індивідуальною формою навчання. 

3.6. Відповідно до поданих батьками або особами, які їх замінюють, заяв навчальний заклад створює умови для дистанційного навчання та навчання екстерном. 

3.7. Навчальний заклад може виконувати освітні програми і надавати платні послуги на договірній основі згідно з переліком, затвердженим Кабінетом Міністрів України. 

3.8. Навчальний рік у закладі починається 1 вересня і закінчується не пізніше 1 липня наступного року. 

3.9. Структура навчального року (тривалість навчальних занять, поділ на чверті, семестри) та режим роботи встановлюються закладом у межах часу, передбаченого робочим навчальним планом. 

3.10. Загальна тривалість канікул протягом навчального року не повинна становити менш як 30 календарних днів. 

3.11. Тривалість уроків у закладі становить: у 1-х класах – 35 хвилин, у 2 – 4-х класах – 40 хвилин, у 5 – 11-х – 45 хвилин. 

3.12. Для учнів 5 – 9-х класів допускається проведення підряд двох уроків під час лабораторних і контрольних робіт, написання  творів, а також уроків трудового навчання. 

У 10-11-х класах допускається проведення підряд двох уроків з одного предмета інваріантної та варіативної частини навчального плану і профільних дисциплін (предметів). 

3.13. Навчальний заклад може обрати інші, крім уроку, форми організації освітнього процесу. 

3.14. Тривалість перерв між уроками встановлюється з урахуванням потреби в організації активного відпочинку і харчування учнів, але не менш як 10 хвилин, великої перерви (після другого або третього уроку) - 20 хвилин. 

3.15. Розклад уроків складається відповідно до робочого навчального плану закладу з дотриманням педагогічних  та санітарно-гігієнічних вимог і затверджується керівником закладу. 

3.16. Відволікання учнів від навчальних занять для провадження інших видів діяльності забороняється (крім випадків,  передбачених  законодавством). 

3.17. Залучення учнів до видів діяльності, не передбачених навчальною програмою та робочим навчальним планом навчального закладу, дозволяється лише за їх згодою та згодою батьків або осіб, які їх замінюють. 

3.18. Зміст, обсяг і характер домашніх завдань визначаються вчителем відповідно до педагогічних і санітарно-гігієнічних вимог з урахуванням вимог навчальних програм та індивідуальних особливостей учнів. 

Домашні завдання учням 1-х класів не задаються. Учням 2-4-х класів домашні завдання не задаються на вихідні та канікулярні дні.

4. Оцінювання навчальних досягнень учнів

4.1. Критерії   оцінювання    навчальних    досягнень    учнів  навчального закладу визначаються МОН. 

4.2. Облік  навчальних  досягнень  учнів  протягом  навчального року здійснюється у класних журналах,  інструкції  про ведення яких затверджуються МОН.  Результати навчальної діяльності  за рік заносяться до особових справ учнів. 

4.3. У першому класі дається  словесна  характеристика  знань, умінь  і навичок учнів. 

За рішенням педагогічної ради навчального закладу може надаватися словесна  характеристика  знань,  умінь  і навичок учнів другого класу. 

У наступних  класах  оцінювання  здійснюється  відповідно  до критеріїв оцінювання навчальних досягнень учнів . 

4.4. Навчальний заклад  може  використовувати  інші  системи   оцінювання навчальних досягнень учнів  за рішенням педагогічної ради.  При  цьому  оцінки  з   навчальних предметів  за  семестри,  рік,  результати  державної  підсумкової атестації переводяться у бали відповідно до  критеріїв   оцінювання  навчальних досягнень учнів. 

4.5. Навчання у випускних  (4-х,  9-х  і  11-х )   класах  навчального закладу  завершується  державною  підсумковою  атестацією.  Зміст, форма і порядок державної підсумкової атестації визначаються МОН.       В окремих випадках  учні  за  станом  здоров'я  або  з  інших  поважних  причин  можуть  бути звільнені від державної підсумкової  атестації у порядку, що встановлюється МОН та МОЗ. 

4.6. Учні початкової школи,  які протягом одного року навчання  не засвоїли програмний матеріал,  за поданням педагогічної ради та  згодою  батьків  (осіб,  які  їх  замінюють)   направляються   для  обстеження   фахівцями  відповідної  психолого-медико-педагогічної консультації.  За висновками  зазначеної  консультації  такі  учні  можуть     продовжувати     навчання   за  індивідуальними  навчальними планами і програмами за згодою батьків (осіб, які їх замінюють). 

4.7. Учні   початкової   школи,   які  через  поважні  причини  (хвороба,  інші обставини) за результатами річного  оцінювання  не  засвоїли   скориговану   до  індивідуальних  здібностей  навчальну  програму,  можуть  бути,  як  виняток,  залишені  для   повторного навчання  у  тому самому класі за рішенням педагогічної ради та за  згодою батьків (осіб, які їх замінюють). 

4.8. За результатами навчання  учням  (випускникам)  видається  відповідний   документ  (табель,  свідоцтво  про  базову  загальну  середню освіту, атестат про повну загальну середню освіту). Зразки  документів   про   базову   та   повну   загальну  середню  освіту  затверджуються Кабінетом Міністрів України. 

4.9.  Учням,  які закінчили основну школу (9-й клас), видається  свідоцтво про базову загальну середню освіту. 

Свідоцтво про  базову  загальну  середню  освіту дає право на  вступ до  школи  III  ступеня,  професійно-технічного  навчального  закладу, вищого навчального закладу I-II рівня акредитації. 

4.10. Учням ,  які  закінчили  старшу  школу,  11-й   клас,  видається атестат про повну загальну середню освіту.                                                

Атестат про  повну загальну середню освіту дає право на вступ  до професійно-технічних та вищих навчальних закладів усіх типів  і  форм  власності. 

4.11. Випускникам  9-х,  11-х  класів,  які не атестовані  хоча б з одного предмета, видається табель успішності. 

Учні, які не отримали документи про освіту, можуть продовжити навчання екстерном. 

4.12. За  відмінні  успіхи  в навчанні учні 2-8-х,  10-х  класів  можуть  нагороджуватися  похвальним  листом   "За   високі  досягнення  у  навчанні",  а  випускники  закладів  III  ступеня - похвальною грамотою "За особливі  досягнення  у  вивченні  окремих  предметів",  медалями - золотою "За високі досягнення у навчанні" або срібною "За досягнення  у  навчанні". За  відмінні успіхи в навчанні випускникам закладу II ступеня видається свідоцтво про базову загальну середню освіту з відзнакою. 

Порядок  нагородження учнів за відмінні успіхи у навчанні встановлюється МОН. 

За  успіхи у навчанні для учасників освітнього процесу, рішенням педагогічної ради та ради школи можуть встановлюватися різні форми морального і матеріального заохочення. 

4.13. Свідоцтва про базову загальну середню освіту, атестати про повну загальну середню освіту та відповідні додатки до них реєструються у книгах обліку та видачі зазначених документів. 

4.14. Порядок виготовлення, видачі та обліку документів про освіту, вимоги до їх форми та/або змісту визначаються законодавством.

4.15. Інформація про видані документи вноситься до Єдиного державного реєстру документів про освіту в порядку, визначеному центральним органом виконавчої влади у сфері освіти і науки.

5.       Виховний процес у навчальному закладі

        Виховання  учнів  у навчальному закладі   здійснюється під  час проведення  уроків,  в  процесі  позаурочної  та  позашкільної  роботи. 

        Цілі  виховного процесу в навчальному закладі визначаються на основі  принципів, закладених у Конституції    та  законах  України, інших нормативно-правових актах. 

        У   навчальному закладі   забороняється   утворення   та  діяльність  організаційних структур  політичних  партій,  а  також  релігійних  організацій і воєнізованих формувань. 

Примусове залучення  учнів   закладу  до вступу в будь-які об'єднання  громадян,  громадські,  громадсько-політичні, релігійні   організації  і  воєнізовані  формування,  а  також  до діяльності в зазначених організаціях,  участі в агітаційній роботі та політичних акціях  забороняється. 

        Дисципліна в навчальному закладі дотримується на основі взаємоповаги  усіх  учасників  освітнього  процесу,  дотримання  правил  внутрішкільного розпорядку та статуту навчального закладу. 

Застосування методів  фізичного  та  психічного насильства  до учнів забороняється. 

6.       Учасники освітнього процесу 

6.1. Учасниками освітнього процесу є:

       здобувачі освіти;

       педагогічні працівники, психолог, соціальний педагог, бібліотекар, інші спеціалісти  закладу,  керівники;

       батьки здобувачів освіти  або   особи,   які   їх   замінюють ;

       фізичні особи, які провадять освітню діяльність;

       інші особи, передбачені спеціальними законами та залучені до освітнього процесу у порядку, що встановлюється навчальним закладом.

6.2.    Статус, права та обов'язки учасників освітнього процесу визначаються Законами України "Про  освіту",  "Про  загальну середню освіту", іншими актами законодавства,   Положенням про загальноосвітній навчальний заклад, статутом, правилами  внутрішнього розпорядку навчального закладу. 

6.3.    Здобувачі освіти - вихованці, учні, інші особи, які здобувають освіту за будь-яким видом та формою здобуття освіти.

6.4.    Права та обов’язки здобувачів освіти.

 Здобувачі освіти мають право на:

               навчання впродовж життя та академічну мобільність;

               індивідуальну освітню траєкторію, що реалізується, зокрема, через вільний вибір видів, форм і темпу здобуття освіти, навчальних закладів і запропонованих ними освітніх програм, навчальних дисциплін та рівня їх складності, методів і засобів навчання;

               якісні освітні послуги;

               справедливе та об’єктивне оцінювання результатів навчання;

               відзначення успіхів у своїй діяльності;

               свободу творчої, спортивної, оздоровчої, культурної, просвітницької, наукової і науково-технічної діяльності тощо;

               повагу людської гідності;

               захист під час освітнього процесу від приниження честі та гідності, будь-яких форм насильства та експлуатації, дискримінації за будь-якою ознакою, пропаганди та агітації, що завдають шкоди здоров’ю здобувача освіти;                                             

               користування бібліотекою, навчальною, науковою, виробничою, культурною, спортивною, побутовою, оздоровчою інфраструктурою навчального закладу та послугами його структурних підрозділів у порядку, встановленому навчальним закладом відповідно до спеціальних законів;                                       

               доступ до інформаційних ресурсів і комунікацій, що використовуються в освітньому процесі;

               особисту або через своїх законних представників участь у громадському самоврядуванні та управлінні навчальним закладом;

               інші необхідні умови для здобуття освіти, у тому числі для осіб з особливими освітніми потребами та із соціально незахищених верств населення.

Здобувачі освіти зобов’язані:

               виконувати вимоги освітньої програми (індивідуального навчального плану за його наявності), дотримуючись принципу академічної доброчесності, та досягти результатів навчання, передбачених стандартом освіти для відповідного рівня освіти;

               поважати гідність, права, свободи та законні інтереси всіх учасників освітнього процесу, дотримуватися етичних норм;

               відповідально та дбайливо ставитися до власного здоров’я, здоров’я оточуючих, довкілля;

               дотримуватися установчих документів, правил внутрішнього розпорядку навчального закладу, а також умов договору про надання освітніх послуг (за його наявності).

Здобувачі освіти мають також інші права та обов’язки, передбачені законодавством та установчими документами навчального закладу.

Залучення здобувачів освіти під час освітнього процесу до виконання робіт чи до участі у заходах, не пов’язаних з реалізацією освітньої програми, забороняється, крім випадків, передбачених рішенням Кабінету Міністрів України.

6.5.   Здобувачам  освіти  забороняється:

               вживати наркотики, алкогольні напої, палити в школі та за її межами; 

               перебувати в громадських місцях селища після  21-ї години взимку та 22-ї - влітку; 

               брати участь в азартних іграх;

               пропускати  заняття без поважних причин, запізнюватись на уроки;

               користуватись мобільним телефоном під час освітнього процесу; користуватись мобільними телефонами, планшетами, ноутбуками під час проведення навчальних занять лише із погодженням класних керівників та вчителів-предметників.

               за  невиконання  учасниками  освітнього  процесу своїх   обов'язків,   порушення   Статуту,   правил   внутрішкільного розпорядку на  них  можуть  накладатися  стягнення  відповідно  до закону.

 6.6.  Права та обов’язки педагогічних,  інших осіб, які залучаються до освітнього процесу.

Педагогічні працівники мають право на:

               академічну свободу, включаючи свободу викладання, свободу від втручання в педагогічну діяльність, вільний вибір форм, методів і засобів навчання, що відповідають освітній програмі;

               педагогічну ініціативу;

               розроблення та впровадження авторських навчальних програм, проектів, освітніх методик і технологій, методів і засобів, насамперед методик компетентнісного навчання;

               користування бібліотекою, навчальною, науковою, виробничою, культурною, спортивною, побутовою, оздоровчою інфраструктурою навчального закладу та послугами його структурних підрозділів у порядку, встановленому навчальним закладом відповідно до спеціальних законів;

               підвищення кваліфікації, перепідготовку;

               вільний вибір освітніх програм, форм навчання, навчальних закладів, установ і організацій, інших суб’єктів освітньої діяльності, що здійснюють підвищення кваліфікації та перепідготовку педагогічних працівників;

               доступ до інформаційних ресурсів і комунікацій, що використовуються в освітньому процесі;

               відзначення успіхів у своїй професійній діяльності;

               справедливе та об’єктивне оцінювання своєї професійної діяльності;

               захист професійної честі та гідності;

               безпечні і нешкідливі умови праці;

               подовжену оплачувану відпустку;

               участь у громадському самоврядуванні навчального закладу;       

               участь у роботі колегіальних органів управління навчального закладу.

Педагогічні працівники зобов’язані:

               постійно підвищувати свій професійний і загальнокультурний рівні та педагогічну майстерність;

               виконувати освітню програму для досягнення здобувачами освіти передбачених нею результатів навчання;

               сприяти розвитку здібностей здобувачів освіти, формуванню навичок здорового способу життя, дбати про їхнє фізичне і психічне здоров’я;

               дотримуватися     академічної    доброчесності та забезпечувати її дотримання здобувачами освіти в освітньому процесі;

               дотримуватися педагогічної етики;

               поважати гідність, права, свободи і законні інтереси всіх учасників освітнього процесу;

              настановленням і особистим прикладом утверджувати повагу до суспільної моралі та суспільних цінностей, зокрема правди, справедливості, патріотизму, гуманізму, толерантності, працелюбства;

               формувати у здобувачів освіти усвідомлення необхідності додержуватися Конституції та законів України, захищати суверенітет і територіальну цілісність України;

               виховувати у здобувачів освіти повагу до державної мови та державних символів України, національних, історичних, культурних цінностей України, дбайливе ставлення до історико-культурного надбання України та навколишнього природного середовища;

               формувати у здобувачів освіти прагнення до взаєморозуміння, миру, злагоди між усіма народами, етнічними, національними, релігійними групами;

               захищати здобувачів освіти під час освітнього процесу від будь-яких форм фізичного та психічного насильства, приниження честі та гідності, дискримінації за будь-якою ознакою, пропаганди та агітації, що завдають шкоди здоров’ю здобувача освіти, запобігати вживанню ними та іншими особами на території навчального закладу алкогольних напоїв, наркотичних засобів, іншим шкідливим звичкам;

               додержуватися установчих документів та правил внутрішнього розпорядку навчального закладу, виконувати свої посадові обов’язки;

               педагогічні працівники мають також інші права та обов’язки, передбачені законодавством, колективним договором, трудовим договором та/або установчими документами навчального закладу;

               права та обов’язки інших осіб, які залучаються до освітнього процесу, визначаються законодавством, відповідними договорами та/або установчими документами з навчальним закладом;

               відволікання педагогічних працівників від виконання професійних обов’язків не допускається, крім випадків, передбачених законодавством.

6.7.     Педагогічним  працівником  повинна  бути особа  з високими  моральними  якостями,  яка  має  відповідну  педагогічну   освіту, належний     рівень     професійної     підготовки,     забезпечує  результативність та якість своєї  роботи,   фізичний  та  психічний стан  здоров'я  якої  дає  змогу виконувати професійні обов'язки  в   навчальному закладі. 

6.8. До педагогічної діяльності  у  закладі  не  допускаються  особи,  яким вона заборонена за медичними показаннями, за вироком суду. Перелік медичних  протипоказань щодо провадження педагогічної  діяльності встановлюється законодавством. 

6.9. Прийняття та  звільнення з роботи, призначення на посади та звільнення з посад  педагогічних  та інших працівників навчального закладу,  інші питання, що витікають з трудових відносин, вирішує керівник навчального закладу відповідно до трудового  законодавства. 

6.10. Обсяг педагогічного навантаження визначається  відповідно до законодавства керівником навчального закладу.

6.11.Обсяг педагогічного навантаження  може  бути  менше  тарифної  ставки  (посадового окладу) лише за письмовою згодою педагогічного  працівника. 

6.12.                      Перерозподіл педагогічного навантаження протягом  навчального  року  допускається лише в разі зміни кількості годин для вивчення  окремих предметів,  що передбачається робочим  навчальним  планом, або  за  письмовою  згодою  педагогічного працівника з дотриманням  вимог трудового законодавства. 

6.13.                      Керівник навчального закладу призначає класних керівників, завідуючих навчальними кабінетами, майстернями, навчально-дослідними ділянками, права та обов'язки яких визначаються нормативно-правовими актами МОН, правилами внутрішнього розпорядку  та статутом навчального закладу. 

6.14.                      Педагогічні   працівники  навчального закладу  підлягають  атестації  відповідно до порядку, встановленого МОН. 

За результатами    атестації     педагогічних     працівників  визначається   їх   відповідність  займаній  посаді,  присвоюється  кваліфікаційна категорія (спеціаліст,  спеціаліст другої,  першої,  вищої   категорії)  та  може  бути  присвоєно  педагогічне  звання "старший учитель",  "учитель (вихователь) - методист",  "педагог -  організатор - методист" та інші.  

6.15. Права та обов’язки батьків здобувачів освіти

Виховання в сім’ї є першоосновою розвитку дитини як особистості. Батьки мають рівні права та обов’язки щодо освіти і розвитку дитини.

Батьки здобувачів освіти мають право:

               захищати відповідно до законодавства права та законні інтереси здобувачів освіти;

               звертатися до навчальних закладів, органів управління освітою з питань освіти;

        обирати навчальний заклад, освітню програму, вид і форму здобуття дітьми відповідної             освіти;

               брати участь у громадському самоврядуванні навчального закладу, зокрема обирати і бути обраними до органів громадського самоврядування навчального закладу;

               завчасно отримувати інформацію про всі заплановані у навчальному закладі та позапланові педагогічні, психологічні, медичні, соціологічні заходи, дослідження, обстеження, педагогічні експерименти та надавати згоду на участь у них дитини;

               брати участь у розробленні індивідуальної програми розвитку дитини та/або індивідуального навчального плану;

               отримувати інформацію про діяльність навчального закладу, результати навчання своїх дітей (дітей, законними представниками яких вони є) і результати оцінювання якості освіти у навчальному закладі та його освітньої діяльності.

Батьки здобувачів освіти зобов’язані:

               виховувати у дітей повагу до гідності, прав, свобод і законних інтересів людини, законів та етичних норм, відповідальне ставлення до власного здоров’я, здоров’я оточуючих і довкілля;

               сприяти виконанню дитиною освітньої програми та досягненню дитиною передбачених нею результатів навчання;

               поважати гідність, права, свободи і законні інтереси дитини та інших учасників освітнього процесу;

               дбати про фізичне і психічне здоров’я дитини, сприяти розвитку її здібностей, формувати навички здорового способу життя;

               формувати у дитини культуру діалогу, культуру життя у взаєморозумінні, мирі та злагоді між усіма народами, етнічними, національними, релігійними групами, представниками різних політичних і релігійних поглядів та культурних традицій, різного соціального походження, сімейного та майнового стану;

               настановленням і особистим прикладом утверджувати повагу до суспільної моралі та суспільних цінностей, зокрема правди, справедливості, патріотизму, гуманізму, толерантності, працелюбства;

               формувати у дітей усвідомлення необхідності додержуватися Конституції та законів України, захищати суверенітет і територіальну цілісність України;

               виховувати у дитини повагу до державної мови та державних символів України, національних, історичних, культурних цінностей України, дбайливе ставлення до історико-культурного надбання України;

               дотримуватися установчих документів, правил внутрішнього розпорядку навчального закладу, а також умов договору про надання освітніх послуг (за наявності);

               держава надає батькам здобувачів освіти допомогу у виконанні ними своїх обов’язків, захищає права сім’ї;

               органи державної влади та органи місцевого самоврядування мають поважати право батьків виховувати своїх дітей відповідно до власних релігійних і філософських переконань, а суб’єкти освітньої діяльності мають враховувати відповідні переконання під час організації та реалізації освітнього процесу, що не повинно порушувати права, свободи та законні інтереси інших учасників освітнього процесу;

               інші права та обов’язки батьків здобувачів освіти можуть встановлюватися законодавством, установчими документами навчального закладу і договором про надання освітніх послуг (за наявності).

7.  Управління навчальним закладом

Управління навчальним закладом в межах повноважень, визначених законами та установчими документами цього навчального закладу, здійснюють:

                     засновник ;

                     керівник навчального закладу;

                     колегіальний орган управління навчального закладу;

                     колегіальний орган громадського самоврядування.

7.1. Права і обов’язки засновника навчального закладу.

Засновник навчального закладу або уповноважена ним особа:

                     затверджує установчі документи навчального закладу, їх нову редакцію та зміни до них;

                     укладає строковий трудовий договір (контракт) з керівником навчального закладу, обраним (призначеним) у порядку, встановленому законодавством та установчими документами навчального закладу;

                     розриває строковий трудовий договір (контракт) з керівником навчального закладу з підстав та у порядку, визначених законодавством та установчими документами навчального закладу;

                     затверджує кошторис та приймає фінансовий звіт навчального закладу у випадках та порядку, визначених законодавством;

                     здійснює контроль за фінансово-господарською діяльністю навчального закладу;

                     здійснює контроль за дотриманням установчих документів навчального закладу;

                     забезпечує створення у навчальному закладі інклюзивного освітнього середовища, універсального дизайну та розумного пристосування;

                     здійснює контроль за недопущенням привілеїв чи обмежень (дискримінації) за ознаками раси, кольору шкіри, політичних, релігійних та інших переконань, статі, віку, інвалідності, етнічного та соціального походження, сімейного та майнового стану, місця проживання, за мовними або іншими ознаками;

                     реалізує інші права, передбачені законодавством та установчими документами навчального закладу.

        засновник або уповноважена ним особа не має права втручатися в діяльність навчального закладу, що здійснюється ним у межах його автономних прав, визначених законом та установчими документами;

             засновник або уповноважена ним особа може делегувати окремі свої повноваження     органу управління навчального закладу та/або наглядовій (піклувальній) раді навчального закладу;

        засновник має право створювати навчальний заклад, що здійснює освітню діяльність на кількох рівнях освіти.

Засновник закладу освіти зобов’язаний:

            забезпечити утримання та розвиток матеріально-технічної бази заснованого ним навчального закладу на рівні, достатньому для виконання вимог стандартів освіти та ліцензійних умов;

            у разі реорганізації чи ліквідації навчального закладу забезпечити здобувачам освіти можливість продовжити навчання на відповідному рівні освіти;

            забезпечити відповідно до законодавства створення в навчальному закладі безперешкодного середовища для учасників освітнього процесу, зокрема для осіб з особливими освітніми потребами.

7.2. Керівник навчального закладу

Керівник навчального закладу здійснює безпосереднє управління закладом і несе відповідальність за освітню, фінансово-господарську та іншу діяльність навчального закладу.

Повноваження (права і обов’язки) та відповідальність керівника навчального закладу визначаються законом та установчими документами навчального закладу.

Керівник є представником навчального закладу у відносинах з державними органами, органами місцевого самоврядування, юридичними та фізичними особами і діє без довіреності в межах повноважень, передбачених законом та установчими документами навчального закладу.

Керівник навчального закладу призначається засновником у порядку, визначеному законами та установчими документами, з числа претендентів, які вільно володіють державною мовою і мають вищу освіту. Додаткові кваліфікаційні вимоги до керівника та порядок його обрання (призначення) визначаються спеціальними законами та установчими документами навчального закладу.

Керівник навчального закладу в межах наданих йому повноважень:

                     організовує діяльність навчального закладу;

                     вирішує питання фінансово-господарської діяльності навчального закладу;

                     призначає на посаду та звільняє з посади працівників, визначає їх функціональні обов’язки;

                     забезпечує організацію освітнього процесу та здійснення контролю за виконанням освітніх програм;

                     забезпечує функціонування внутрішньої системи забезпечення якості освіти;

                     забезпечує умови для здійснення дієвого та відкритого громадського контролю за діяльністю навчального закладу;

                     сприяє та створює умови для діяльності органів самоврядування навчального закладу;

                     сприяє здоровому способу життя здобувачів освіти та працівників навчального закладу;

                     здійснює інші повноваження, передбачені законом та установчими документами навчального закладу.

7.3. Колегіальні органи управління навчального закладу

Основним колегіальним органом управління навчального закладу є педагогічна рада, яка створюється у випадках і порядку, передбачених спеціальними законами.

Педагогічна рада загальноосвітньої школи:

               планує роботу закладу;

               схвалює освітню (освітні) програму (програми) закладу та оцінює результативність її (їх) виконання;

               формує систему та затверджує процедури внутрішнього забезпечення якості освіти, включаючи систему та механізми забезпечення академічної доброчесності;

               розглядає питання щодо вдосконалення і методичного забезпечення освітнього процесу;

               приймає рішення щодо переведення учнів (вихованців) до наступного класу і їх випуску, видачі документів про відповідний рівень освіти, нагородження за успіхи у навчанні;

               обговорює питання підвищення кваліфікації педагогічних працівників, розвитку їхньої творчої ініціативи, визначає заходи щодо підвищення кваліфікації педагогічних працівників, затверджує щорічний план підвищення кваліфікації педагогічних працівників;

               розглядає питання впровадження в освітній процес найкращого педагогічного досвіду та інновацій, участі в дослідницькій, експериментальній, інноваційній діяльності, співпраці з іншими навчальними закладами, науковими установами, фізичними та юридичними особами, які сприяють розвитку освіти;

               ухвалює рішення щодо відзначення, морального та матеріального заохочення учнів (вихованців), працівників навчального закладу та інших учасників освітнього процесу;

               розглядає питання щодо відповідальності учнів (вихованців), працівників навчального закладу та інших учасників освітнього процесу за невиконання ними своїх обов’язків;

               має право ініціювати проведення позапланового інституційного аудиту навчального закладу та проведення громадської акредитації навчального закладу;

               розглядає інші питання, віднесені законом та/або статутом навчального закладу до її повноважень. Рішення педагогічної ради навчальногозакладу загальної середньої освіти вводяться в дію рішеннями керівника навчального закладу.

7.4. Вищим колегіальним органом громадського самоврядування навчального закладу загальної середньої освіти є загальні збори (конференція) колективу навчального закладу освіти.

Делегати загальних зборів з правом вирішального голосу вибираються від таких трьох категорій:

-              працівників навчального закладу – зборами трудового колективу;

-              здобувачів освіти другого-третього ступеня – класними зборами;

-              батьків, представників громадськості – класними батьківськими зборами.

Кожна категорія обирає однакову кількість делегатів. Визначається така кількість делегатів: від працівників навчального закладу - 1/3, здобувачів освіти - 1/3, батьків і представників громадськості - 1/3.

Термін їх повноважень становить 1 навчальний рік.

Загальні збори правочинні, якщо в їхній роботі бере участь не менше половини делегатів кожної з трьох категорій. Рішення приймається простою більшістю голосів присутніх делегатів.

Право скликати збори мають голова ради навчального закладу, учасники зборів, якщо за це висловилось не менше третини їх загальної кількості, директор навчального закладу, засновник. Загальні збори:

-                      обирають раду навчального закладу, її голову, встановлюють термін їх повноважень;

-                      заслуховують звіт директора і голови ради навчального закладу; 

-                      розглядають питання освітньої, методичної, фінансово-господарської діяльності навчального закладу;

-                      затверджують основні напрями вдосконалення освітнього процесу, розглядають інші найважливіші напрями діяльності навчального закладу;

-                      приймають рішення про стимулювання праці керівників та інших педагогічних працівників.

7.8.   У період між загальними зборами діє рада навчального закладу.          Метою діяльності ради є:

-                      сприяння демократизації і гуманізації освітнього процесу;

-                      об’єднання зусиль педагогічного і учнівського колективів, батьків, громадськості щодо розвитку навчального закладу та удосконалення освітнього процесу;

-                      формування позитивного іміджу та демократичного стилю управління навчального закладу;

-                      розширення колегіальних форм управління навчальним закладом;

-                      підвищення ролі громадськості у вирішенні питань, пов’язаних з організацією освітнього  процесу.

        Основними завданнями ради є:

-                      підвищення ефективності освітнього  процесу у взаємодії з сім’єю, громадськістю, державними та приватними інституціями;

-                      визначення стратегічних завдань, пріоритетних напрямів розвитку навчального закладу та сприяння організаційно-педагогічному забезпеченню освітнього процесу;

-                      формування навичок здорового способу життя;

-                      створення належного педагогічного клімату в навчальному закладі;

-                      сприяння духовному, фізичному розвитку учнів та здобуття ними соціального досвіду;

-                      підтримка громадських ініціатив щодо вдосконалення навчання та виховання учнів, творчих пошуків і дослідно-експериментальної роботи педагогів;

-                      сприяння організації дозвілля та оздоровлення учнів;                                                     

-                      підтримка громадських ініціатив щодо створення належних умов і вдосконалення процесу навчання та виховання учнів;

-                      ініціювання дій, що сприяли б неухильному виконанню положень чинного законодавства щодо обов’язковості загальної середньої освіти;

-                      стимулювання морального та матеріального заохочення учнів, сприяння пошуку, підтримки обдарованих дітей;

-                      зміцнення партнерських зв’язків між родинами учнів та навчальним закладом з метою забезпечення єдності освітнього процесу.       

Рада навчального закладу:  

-                      організовує виконання рішень загальних зборів; 

-                      спільно з адміністрацією розглядає і затверджує план роботи навчального закладу та здійснює контроль за його виконанням;

-                      разом з адміністрацією здійснює контроль за виконанням статуту навчального закладу;

-                      затверджує режим роботи навчального закладу;                                                         

-                      сприяє формуванню мережі класів, обґрунтовуючи її доцільність в органах виконавчої влади та місцевого  самоврядування;

-                      приймає рішення спільно з педагогічною радою про представлення до нагородження випускників  золотою медаллю “За високі досягнення у навчанні” або срібною медаллю “За досягнення у вивченні окремих предметів”;

-                      разом із педагогічною радою визначає доцільність вибору навчальних предметів варіативної частини робочих навчальних планів, враховуючи можливості, потреби учнів, а також тенденції розвитку регіону, суспільства і держави; 

-                      погоджує робочий навчальний план на кожний навчальний рік;

-                      заслуховує звіт голови ради, інформацію директора та його заступників з питань освітньої та фінансово-господарської діяльності;

-                      бере участь у засіданнях атестаційної комісії з метою обговорення питань про присвоєння кваліфікаційних категорій вчителям;

-                      виносить на розгляд педагогічної ради пропозиції щодо поліпшення організації позакласної та позашкільної роботи з учнями;

-                      виступає ініціатором проведення добродійних акцій;

-                      вносить на розгляд педагогічної ради  пропозиції, щодо морального і матеріального заохочення учасників освітнього процесу;

-                      ініціює розгляд кадрових питань та бере участь у їх вирішенні;

-                      сприяє створенню та діяльності центрів дозвілля, а також залучає громадськість, батьків (осіб, які їх замінюють) до участі в керівництві гуртками, іншими видами позакласної та позашкільної роботи, до проведення оздоровчих та культурно-масових заходів з учнями;

-                      розглядає питання родинного виховання;

-                      бере участь за згодою батьків або осіб, які їх замінюють, в обстеженні житлово-побутових умов учнів, які перебувають в несприятливих соціально-економічних умовах;

-                      сприяє педагогічній освіті батьків;

-                      сприяє поповненню бібліотечного фонду та передплаті періодичних видань; -       розглядає питання здобуття обов’язкової загальної середньої освіти учнями;

-                      організовує громадський контроль за харчуванням і медичним обслуговуванням учнів;

-                      розглядає звернення учасників освітнього процесу з питань роботи навчального закладу.

7.5.  При навчальному закладі за рішенням загальних зборів може створюватися і діяти піклувальна рада.

Основними завданнями піклувальної ради є:

-                      сприяння виконанню законодавства України щодо обов’язковості повної загальної середньої освіти;

-                      співпраця з органами виконавчої влади, організаціями, підприємствами, установами, навчальними закладами, окремими громадянами, спрямована на поліпшення умов навчання і виховання учнів у навчальному закладі;

-                      зміцнення             навчально-виробничої,       матеріально-технічної,        культурно-спортивної,

-            корекційно-відновної та лікувально-оздоровчої бази навчального закладу;

-                      організація змістовного дозвілля та оздоровлення учнів, педагогічних працівників;

-                       запобігання дитячій бездоглядності;

-                      сприяння працевлаштуванню випускників навчального закладу;

-                      стимулювання творчої праці педагогічних працівників та учнів; зміцнення зв’язків між родинами учнів та навчальним закладом.

Піклувальна рада формується у складі 15 осіб з представників місцевих органів виконавчої влади, підприємств, установ, організацій, навчальних закладів, окремих громадян, у тому числі іноземних.

Члени піклувальної ради обираються на загальних зборах навчального закладу шляхом голосування простою більшістю голосів. 

Члени піклувальної ради працюють на громадських засадах.

Не допускається втручання членів піклувальної ради в освітній  процес  без згоди керівника навчального закладу.

Піклувальна рада діє на засадах:

-                      пріоритету прав людини, гармонійного поєднання інтересів особи, суспільства, держави;

-                      дотримання вимог законодавства України;

-                      самоврядування;

-                      колегіальності ухвалення рішень;

-                      добровільності і рівноправності членства;

-                      гласності.

Робота піклувальної ради планується довільно. Кількість завдань визначається їх доцільністю, але, як правило, не менш ніж чотири рази на рік. Позачергові засідання можуть проводитись також на вимогу третини і більше її членів.

Засідання піклувальної ради є правомочним, якщо на ньому присутні не менш двох третин її членів.

Рішення піклувальної ради приймається простою більшістю голосів. Піклувальна рада інформує про свою діяльність у доступній формі на зборах, у засобах масової інформації, через спеціальні стенди тощо.

Рішення піклувальної ради в 7-денний термін доводяться до відома колективу навчального закладу, батьків, громадськості. Їх виконання організовується членами піклувальної ради.  Очолює піклувальну раду голова, який обирається шляхом голосування на засіданні з числа членів піклувальної ради.

 З числа членів піклувальної  ради також обираються заступник та секретар.

Голова піклувальної ради:

-              скликає і координує роботу піклувальної ради;

-              готує і проводить засідання, затверджує рішення піклувальної ради;

-              визначає функції заступника, секретаря та інших членів;

-              представляє піклувальну раду в установах, підприємствах та організаціях з питань, віднесених до її повноважень.

Голова піклувальної ради має право делегувати свої повноваження членам піклувальної ради.

Піклувальна рада має право:

-              вносити на розгляд органів виконавчої влади, керівника навчального закладу, загальних зборів пропозиції щодо зміцнення матеріально-технічної, навчально-виробничої, наукової, культурно-спортивної, корекційно-відновної та лікувально-оздоровчої бази навчального закладу;

-              залучати додаткові джерела фінансування навчального закладу;

-              вживати заходи до зміцнення матеріально-технічної і навчально-методичної бази навчального закладу;

-              стимулювати творчу працю педагогічних працівників, учнів;

-              брати участь у розгляді звернень громадян з питань, що стосуються роботи навчального закладу, з метою сприяння їх вирішенню у встановленому порядку;

-              створювати комісії, ініціативні групи, до складу яких входять представники громадськості, педагогічного колективу, батьки або особи, які їх замінюють, представники учнівського самоврядування.  

8. Фінансово-господарська діяльність та матеріально-технічна база 

8.1. Фінансування навчального закладу: 

  здобуття повної загальної середньої освіти здійснюється за рахунок коштів державного бюджету, у тому числі шляхом надання освітніх субвенцій місцевим бюджетам, коштів місцевого бюджету та інших джерел, не заборонених законодавством; 

  навчальний заклад має право надавати платні освітні та інші послуги, перелік яких затверджує Кабінет Міністрів України. Засновник  навчального закладу має право затверджувати перелік  платних освітніх та інших послуг, що не увійшли до переліку, затвердженого Кабінетом Міністрів України;

  підвищення кваліфікації педагогічних працівників в обсязі, визначеному законодавством, здійснюється за кошти державного та місцевих бюджетів;

  обсяг коштів, що додатково виділяються з місцевих бюджетів на підвищення кваліфікації  педагогічних працівників комунального закладу освіти, не може бути меншим 2 відсотків фонду заробітної плати цих працівників;

  держава здійснює фінансування освіти осіб з особливими освітніми потребами за рахунок коштів державного та місцевих бюджетів шляхом передачі визначеного для таких осіб обсягу коштів навчального закладу, який обрала особа з особливими освітніми потребами та її батьки;

  навчальний заклад має право отримувати фінансування різних видів та з різних джерел, не заборонених законодавством. Комунальний заклад освіти має право розміщувати власні надходження на поточних рахунках, тимчасово вільні кошти - на депозитах у банках державного сектору, а також самостійно розпоряджатися надходженнями від зазначених коштів з метою провадження діяльності, передбаченої установчими документами;

  фінансування у встановленому Кабінетом Міністрів України порядку додаткових психолого-педагогічних і корекційно-розвиткових послуг, а також придбання спеціальних засобів корекції психофізичного розвитку, визначених індивідуальною програмою розвитку особи з особливими освітніми потребами, здійснюється за рахунок коштів субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на надання державної підтримки особам з особливими освітніми потребами, коштів місцевих бюджетів, інших джерел, не заборонених законодавством;   

  кошти, матеріальні та нематеріальні активи, що надходять навчальному закладу у вигляді безповоротної фінансової допомоги, інших надходжень, добровільних пожертвувань юридичних і фізичних осіб, у тому числі нерезидентів, для провадження освітньої, наукової, оздоровчої, спортивної, культурної діяльності, не вважаються прибутком;

  у разі одержання коштів з інших джерел бюджетні  асигнування навчальному закладу не зменшуються;

  навчальний заклад самостійно розпоряджається надходженнями від провадження господарської та іншої діяльності, передбаченої  установчими документами.

8.2. Майно навчального закладу.

До майна навчального закладу належать:

  нерухоме та рухоме майно, включаючи будівлі, споруди, земельні ділянки, комунікації, обладнання, транспортні засоби, службове житло тощо;

  майнові права, включаючи майнові права інтелектуальної власності на об’єкти права інтелектуальної власності, зокрема інформаційні системи, об’єкти авторського права та/або суміжних прав;

  інші активи, передбачені законодавством;

  порядок, умови та форми набуття навчального закладу прав на землю визначаються Земельним кодексом України;

  основні фонди, оборотні кошти та інше майно  комунального навчального закладу не підлягають вилученню, крім випадків, встановлених законом;

  об’єкти та майно комунального навчального закладу не підлягають приватизації чи використанню не за освітнім призначенням;

  усі кошти, отримані від оренди нерухомого майна комунального навчального закладу, використовуються виключно на потреби цього навчального закладу.

8.3.Порядок діловодства і бухгалтерського обліку в навчальному закладі визначається законодавством, нормативно-правовими актами МОН та інших центральних органів виконавчої влади, до сфери управління яких належать заклади. За рішенням засновника закладу бухгалтерський облік може здійснюватися самостійно або через централізовану бухгалтерію сільської ради. 

8.4.Звітність про діяльність закладу ведеться відповідно до законодавства. 

 

9. Міжнародне співробітництво

9.1. Навчальний заклад має право укладати угоди про співробітництво, встановлювати прямі зв'язки з органами управління освітою та закладами освіти інших країн, міжнародними організаціями, фондами у встановленому законодавством порядку.

9.2. Навчальний заклад та педагогічні працівники, здобувачі освіти можуть брати участь у реалізації міжнародних проектів та програм.

9.3. Держава сприяє міжнародному співробітництву у сфері освіти шляхом:

   здійснення заходів щодо розвитку та зміцнення міжнародного співробітництва;

   створення належних правових та фінансово-економічних умов для міжнародного співробітництва, зокрема, встановлення відповідних бюджетних призначень у державному бюджеті та фінансування внесків за членство в міжнародних організаціях, відрядження за кордон учасників міжнародних проектів і програм відповідно до умов договорів;

   сприяння залученню коштів міжнародних фондів, установ, громадських організацій тощо для виконання наукових, освітніх та інших програм і проектів;

   популяризації та координації діяльності, пов’язаної з міжнародним співробітництвом, створення відповідних інформаційних центрів, у тому числі за кордоном;

   надання консультативної підтримки з питань міжнародного співробітництва у сфері освіти і науки;

   здійснення іншої діяльності відповідно до законодавства.

 

10. Контроль за діяльністю навчального закладу

10.1. Державний нагляд (контроль) за освітньою діяльністю навчального закладу здійснюється з метою реалізації єдиної державної політики в сфері загальної середньої освіти та спрямований на забезпечення інтересів суспільства щодо належної якості освіти та освітньої  діяльності.

10.2. Державний нагляд (контроль) за діяльністю навчального закладу здійснюється центральним органом виконавчої влади із забезпечення якості освіти та її територіальними органами відповідно до Закону України «Про освіту».

Центральний орган виконавчої влади із забезпечення якості освіти та його територіальні органи проводять інституційний аудит навчального закладу відповідно до Закону України «Про освіту» і позапланові перевірки у порядку передбаченого Законом України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності»

10.3. Єдиним плановим заходом державного нагляду (контролю) за освітньою діяльністю навчального закладу є інституційний аудит закладу, що проводиться один раз на 10 років центральним органом виконавчої влади із забезпечення якості освіти.

Інституційний аудит включає планову перевірку дотримання ліцензійних умов.

Позаплановий інституційний аудит може бути проведений за ініціативою засновника, керівника навчального закладу, педагогічної ради, вищого колегіального органу громадського самоврядування (загальних зборів або конференції), піклувальної (наглядової) ради навчального закладу у випадках передбачених чинним законодавством. 

10.4. Громадський нагляд (контроль) за освітньою діяльністю навчального закладу здійснюється суб’єктами громадського нагляду (контролю) відповідно до Закону України «Про освіту».

10.5. Результати інституційного аудиту оприлюднюються на сайтах навчального закладу, засновника та органу, що здійснював інституційний аудит.

10.6. Навчальний заклад, що має чинний сертифікат про громадську акредитацію навчального закладу, вважається таким, що успішно пройшов інституційний аудит у плановому порядку.

10.7. Засновник навчального закладу або уповноважена ним особа (відділ  освіти):

 - здійснює контроль за дотриманням установчих документів навчальним закладом;

- здійснює контроль за фінансово-господарською діяльністю навчального закладу.

- здійснює контроль за недопущенням привілеїв чи обмежень (дискримінації) за ознаками раси, кольору шкіри, політичних, релігійних та інших переконань, статі, віку, інвалідності, етнічного та соціального походження, сімейного та майнового стану, місця проживання, за мовними або іншими ознаками.

11. Реорганізація, ліквідація чи перепрофілювання (зміна типу) навчального закладу

11.1. Рішення про реорганізацію, ліквідацію чи перепрофілювання (зміна типу) навчального закладу приймається Дальницькою сільською радою у порядку, встановленому чинним законодавством.

11.2. При реорганізації, ліквідації чи перепрофілюванні (зміні типу) навчального закладу  її працівникам, здобувачам освіти, гарантовано дотримання їх прав та інтересів відповідно до чинного законодавства з питань праці та освіти.

 

12. Прикінцеві положення

12.1. Статут навчального закладу освіти погоджується  відділом освіти, культури, молодіжної політики та спорту Дальницької сільської ради, затверджується сесією Дальницької сільської ради, та реєструється відповідно до чинного законодавства.

Зміни до Статуту розробляються керівником навчального закладу освіти, погоджуються  відділом освіти, культури, молодіжної політики та спорту Дальницької сільської ради та затверджуються сесією Дальницької сільської ради .

12.2. У всьому, що не врегульовано цим Статутом, учасники освітнього процесу керуються чинним законодавством України.

 


 

 

 

Комментариев нет:

Отправить комментарий