среда, 5 июня 2024 г.

Аналіз виховної роботи Дальницького ліцею за ІІ семестр 2023-2024 навчального року

 


       Виховна робота в закладі у 2023-2024 навчальному році здійснювалася відповідно до Закону України «Про Освіту», Закону України «Про загальну середню освіту», Концепції національно-патріотичного виховання дітей і молоді, основних аспектів Концепції реалізації державної політики у сфері реформування загальної середньої освіти «Нова українська школа»,  Методичних рекомендацій щодо національно-патріотичного виховання у загальноосвітніх навчальних закладах, Програми «Основних орієнтирів виховання учнів 1-11 класів загальноосвітніх навчальних закладів України» (Наказ Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України від 31.10.2011 року № 1243), листа Міністерства освіти України  «Щодо організації виховного процесу в закладах освіти 2023-2024 н. р.».

    Засадами державної політики у сфері освіти та принципами освітньої діяльності є: єдність навчання, виховання та розвитку ( ст. 6 Закону України «Про освіту»). Серед основних завдань школи з виховного напрямку - національне виховання на засадах загальнолюдських, полікультурних, громадянських цінностей, забезпечення фізичного, морально-духовного, культурного розвитку дитини, формування соціально зрілої творчої особистості, громадянина України і світу, підготовка учнів до свідомого вибору сфери життєдіяльності та підвищення відповідальності сім'ї за освіту і виховання дітей.

      Виховна робота у ліцеї  була спрямована на реалізацію загальношкільної науково-методичної проблеми ліцею: Розвиток креативності всіх учасників педагогічної співпраці ,який сприяє творчій самореалізації , отриманого продукту інтелектуальної діяльності”

Виховну систему управління школою будуємо на таких педагогічних ідеях:

  • виховання в шкільному та сімейному колективах;

  • всебічний розвиток особистості учнів;

  • виховання морально-етичних якостей;

  • виховання громадянської гідності, віри в добре начало в людині, любові до рідної землі та рідного краю.


     Управління виховною роботою у закладі здійснювали:  педагог-організатор Буділовська Т.Д., соціальний педагог Максимчук І.Я., практичний психолог Маринеч Л.В., бібліотекар Бліняєва Ю.І., ЗДВР Істратова В.О.:


Пріоритетними напрямками виховання у 2023-2024 навчальному році були:

Зміст виховної діяльності у закладі будувався у відповідності до визначених ключових ліній:

ціннісне ставлення до себе;

ціннісне ставлення до сім’ї, родини, людей;

ціннісне ставлення особистості до суспільства і держави;

ціннісне ставлення до праці;

ціннісне ставлення до природи;

ціннісне ставлення до культури і мистецтва.

Пріоритетною  метою у вихованні здобувачів освіти у 2023-2024 навчальному році було формування громадянина, патріота своєї держави, інтелектуально розвиненої, духовно і морально зрілої особистості, готової протистояти ворогам Батьківщини та асоціальним впливам, вміння вирішувати особисті проблеми, творити себе і навколишній світ;

становлення творчої особистості, яка володіє навичками та  компетентностями, готова навчатись протягом усього життя, вибирати та оновлювати професійний шлях самостійно, створення умов для якісного надання освітніх послуг шляхом тісної взаємодії в системі «Здобувачі освіти – батьки, здобувачі освіти – педагоги», створення сприятливого освітнього середовища на основі демократизації, гуманізації, співпраці, співтворчості, спрямованого на зміцнення здоров’я, розвиток здібностей, обдарувань і талантів дітей, активне застосування освітніх інновацій для підготовки  конкурентноспроможного  випускника.

Серед основних завдань — національно-патріотичне виховання на засадах загальнолюдських, полікультурних, громадянських цінностей, забезпечення фізичного, морально-духовного, культурного розвитку дитини, формування соціально зрілої творчої особистості, громадянина України і світу, підготовка здобувачів освіти до свідомого вибору сфери життєдіяльності та підвищення відповідальності сім'ї за освіту і виховання дітей.

Реалізація всіх напрямків виховної роботи здійснювалась через заходи, які були передбачені річним планом роботи і враховували особливості виховання особистості та відображалися в системі загальношкільних заходів, органів учнівського самоврядування, роботі з батьками.

Проблеми організації виховної роботи розглядалися на засіданнях педагогічної ради, нарадах при директорові, засіданнях методичних об’єднань класних керівників, засіданнях ради закладу.


В рамках Тижнів безпеки життєдіяльності були проведені бесіди, виставки літератури, зустрічі з працівниками Національної поліції, ДСНС, тематичні класні години, конкурси малюнків, плакатів, стіннівок, тренінги з надання першої медичної допомоги, вікторини на знання правил безпеки життєдіяльності.

З метою профілактики наркоманії, тютюнопаління, алкоголізму серед неповнолітніх протягом семестру проводилися тематичні класні години, тематичні виставки літератури в шкільній бібліотеці, перегляд відеофільмів з даної тематики, зустрічі з лікарями, конкурси плакатів, рейди; класні керівники постійно проводили бесіди з питань формування здорового способу життя.

 

Окрім того,  протягом року були проведені тематичні тижні:

-         Декада знань «Знання здобуваємо- країну підіймаємо»;

-         Олімпійський тиждень здоров’я «Спортом займатися – здоров’я набиратися»;

-         Тиждень правознавства та превентивного виховання  «Великий дім держава, лад у ньому-закон».

-         Акція «16 днів без насильства».  

Виховна робота у ліцеї  була направлена на створення сприятливих умов для всебічного розвитку дітей на кожному з вікових етапів, їх адаптації в соціумі, формування демократичного світогляду, ціннісних орієнтирів, засвоєння морально - етичних норм, сприйняття власної індивідуальності, впевненості в собі; на усвідомленому виборі здорового способу життя; на осмислення самовизначення у виборі професії; на пропаганду духовних надбань українського народу; на виховання любові до рідної землі, мови; на формування правової культури, негативного ставлення до протиправних діянь; розвиток учнівського самоврядування; співпрацю з батьками, з закладами охорони здоров’я та громадськими організаціями. 

    У роботі використовувались  різноманітні за формою та змістом заходи:  

- години спілкування;- класні збори;- конкурси;- рольові ігри;

- художні галереї;- трудові десанти;-  благодійні акції;- виставки – конкурси;

- усні журнали;- вікторини;- ігрові програми;- інтелектуальні ігри;

- конференції;- челенджі;- флешмоби, тощо.

Актуальним є питання соціального захисту дитини в нашому суспільстві.

У своїй роботі педагогічний колектив керується нормативними документами щодо соціального захисту дитини та охорони дитинства – Законом України «Про охорону дитинства» та відповідними нормативними документами МОН України й усіх ланок органів управління освітою.

З метою своєчасного виявлення, влаштування, здійснення контролю за умовами життя та виховання дітей-сиріт, позбавлених батьківського піклування, а також захисту прав та інтересів дітей, які потребують допомоги держави, педагогічний колектив закладу виконує певну роботу.

Велика увага в навчальному закладі приділяється питанню захисту прав та законних інтересів дітей соціально – незахищених  категорій. З метою додержання законодавства, спрямованого на соціальну роботу з дітьми незахищеної категорії, своєчасного виявлення дітей, які перебувають у складних умовах проживання, та роботи з батьками дітей даної категорії.

Кожний  класний керівник 1-11 класів разом з соціальним педагогом на початку вересня складає соціальний паспорт класу, у якому зазначені категорії дітей, які потребують максимальної уваги з боку педагогічних працівників та дорослих. 

У закладі систематизована робота з соціального захисту неповнолітніх.

Протягом 2023-2024 навчального року постійно проводилися зустрічі з опікунами, відвідували їх вдома з метою контролю виконання їх обов’язків, проводилися індивідуальні консультації. Усі опікуни були ознайомлені з їх обов’язками згідно «Правил опіки і піклування», затверджених 26.05.1999р. №34/166/88, зареєстрованих в Міністерстві юстиції України від 17.06.1999р.

          Більшість дітей пільгових категорій відвідували спортивні секції, гуртки, брали участь в позашкільних заходах, були залучені до роботи в органах  шкільного учнівського самоврядування.

Ця категорія дітей була під постійною увагою класних керівників, соціального педагога та адміністрації закладу. Діти зі статусом залучені до роботи в гуртках, в повній мірі забезпечені підручниками. Двічі на рік соціальний педагог та класні керівники оновлювали банк даних дітей зі статусом, складали акти обстеження та психолого–педагогічні характеристики.


https://dalnikzohdrugba.blogspot.com/search/label/%D0%A0%D0%BE%D0%B1%D0%BE%D1%82%D0%B0%20%D1%81%D0%BE%D1%86%D1%96%D0%B0%D0%BB%D1%8C%D0%BD%D0%BE-%D0%BF%D1%81%D0%B8%D1%85%D0%BE%D0%BB%D0%BE%D0%B3%D1%96%D1%87%D0%BD%D0%BE%D1%97%20%D1%81%D0%BB%D1%83%D0%B6%D0%B1%D0%B8


Шкільна бібліотека – інформаційний центр ліцею, працює в тісному контакті з педагогічним колективом ліцею. Робота бібліотеки направлена на задоволення читацьких потреб, удосконалення навчально-виховного процесу в ліцеї, вихованню культури читання і бібліотечно-бібліографічної грамотності.


https://dalnikzohdrugba.blogspot.com/search/label/%D1%80%D0%BE%D0%B1%D0%BE%D1%82%D0%B0%20%D0%B1%D1%96%D0%B1%D0%BB%D1%96%D0%BE%D1%82%D0%B5%D0%BA%D0%B8


Звіт про роботу учнівського самоврядування за II семестр

педагога-організатора, Буділовської Тетяни Дмитрівни

З метою підвищення рівня правової освіти й політичної культури майбутніх виборців, підвищення інтересу до інституту виборів у школярів, виховання у підлітків активної життєвої позиції, стало традицією проведення звітного засідання учнівського самоврядування. На якому було вирішено провести перевибори президента ліцею.

Президентом ліцею в 2024 році став учень 10-Б класу Ткаченко Микола.

Микола виступив зі своєю переконливою програмою, яку дружно підтримали діти.




У своїй діяльності учнівське самоврядування керувалося законодавством України , власним статутом та положенням.

Склад учнівського самоврядування Дальницького ліцею:

Президент ліцею: Ткаченко Микола

Віце - президент: Вовчук Варвара

Міністерство громадської діяльності: Плохотнюк Єлізавета, Шевчук Даря

Крутько Віолетта, Підлужняк Анастасія

Міністерство освіти: Мурашко Єва, Пацар Наталія, Касьян Андрій

Міністерство внутрішніх справ: Армашова Марія, Чернова Анастасія, Загоруйко Ганна, Назаров Роман

Міністерство культури та мистецтва: Макарова Софія, Слободніченко Катерина, Сізова Софія, Стоянов Матвій

Міністерство спорту та здоровя: Тк Яковенко Михайло, Дімова Кіра






Діти нашого ліцею ліцею підтримували наших захисників і робили гарні справи:

 випікали пиріжки для воїнів ЗСУ та плели захисні сітки .

 



У березні пройшов ярмарок. Ця подія обєднала учнів, вчителів та батьків. На ярмарку можна було придбати солодощі та вироби ручної роботи.

Кожен клас, який брав участь у ярмарку, намагався не лише вразити оригінальністю та творчим підходом, але й зібрати якомога більше коштів. Під час акції було зібрано 16 000 грн!

Зібрані кошти пішли на придбання спортивного інвентарю.


Старшокласники ліцею висаджували саджанці декоративних дерев.


Особливо важливим стало, продовжити формувати громадянанина-партіота

 України, підготовленого до життя, з високою національною свідомістю, який

 здатний побудувати суспільство. У сучасних умовах патріотичне виховання

 молодого покоління набуває особливої актуальності, тому патріоричне виховання є важливою складовою загального виховного процесу. В ліцеї діє військово-

 патріотична гра «Джура» .

У молоді є можливість виявити лідерські якості, спритність, влучність,

 згуртованість команди для досягнення спільної цілі.




Учнів початкової школи об’єднано в дитячу організацію “Країна барвінкова»

За загонами барвінчат закріплені класоводи.

1 клас Зельманчук Світлана Володимирівна.

2 клас Кузьміних Надія Олексіївна.

3-а клас Гриньова Вікторія Олексіївна.

3-б клас Воробйова Світлана Андріївна.

4 клас Гавлюковська Олександра Андріївна.

У квітні було проведено свято барвінчат. Діти першого класу вивчили правила барвінчат, подорожували по містах нашої Батьківщини, вчили прислівя, пісні, танці та народні обряди.




Якщо перелічити усе, що ми зробили, список буде немалий. Учні ліцею брали участь в усіх заходах, що проводилися. Співпраця з органами місцевого самоврядування – це також показники нашої роботи.

    Учнівське самоврядування працює в тісному зв’язку з педагогічним коллективом школи. Самоврядування- це реальний безперервний процес залучення учнів до суспільнх справ. Учнівське самоврядування робить життя ліцею змістовним, насиченим, цікавим. Маючи діючу модель учнівського самоврядування , наш ліцей не тільки дає знання, а й виховує людину в дусі патріотизму, вчить добру, порядності. Діти вчаться відчувати відповідальність, проявляти ініціативу, допомагати один одному. Ліцей керується інтересами і проблемами дітей, стає улюбленим місцем, де учні не лише вчаться, а й живуть повноцінним духовним життям.

Роботу учнівського самоврядування вважаю задовільною.

https://dalnikzohdrugba.blogspot.com/search/label/%D0%A1%D0%B0%D0%BC%D0%BE%D0%B2%D1%80%D1%8F%D0%B4%D1%83%D0%B2%D0%B0%D0%BD%D0%BD%D1%8F

Форми та методи виховної діяльності, за якими здійснювалася організація виховної роботи

 Виховна система ліцею базується на принципах, що визначають основні вимоги до процесу виховання особистості учня, до його змісту, організацій, форм, методів та прийомів.

Принципи виховної системи ліцею:

  • принцип гуманізації і демократизації виховного процесу,

  • принцип зв’язку виховання з реальним життям,

  • виховання особистості в колективі в ході спільної діяльності,

  • єдність вимог і поваги до особистості,

  • послідовність, систематичність і єдність виховних впливів.

Виховна робота реалізується за такими напрямками:

  • Виховання громадянської свідомості через учнівське самоврядування, формування активної життєвої позиції.

  • Виховання правової культури та профілактика правопорушень.

  • Фізичне виховання та пропаганда здорового та безпечного способу життя. Психологічна підтримка учнів та вихованців.

  • Національно-патріотичне виховання.

  • Еколого-натуралістичне виховання.

  • Моральне виховання.

  • Родинне виховання.

  • Художньо-естетичне виховання.

  • Розвиток творчих здібностей учнів.

Основним завданням педагогів було сприяння інтелектуальному, фізичному розвитку ліцеїстів, формувати компетентності здорового способу життя.

Педагоги ліцею працювали над створенням необхідних умов для організації різноманітної творчої діяльності дітей, збереження та зміцнення  здоров’я вихованців, створення сприятливого етично-психологічного клімату, здорових  міжособистісних відносин в учнівському колективі, самоутвердження кожного учня.

Контроль за функціонуванням виховної  системи

Контроль за виконанням річного плану виховної роботи, а відповідно й виховної системи ліцею здійснюється згідно з циклограмою внутрішкільного контролю за організацією виховної роботи, яка складається відповідно до річних планів ліцею, класних керівників, результати якого знаходять відображення у наказах по ліцею, аналітичних довідках, інших робочих документах .

Отже, досягти очікуваних результатів у вихованні можливо лише при дієвій виховній системі. І вона створюється, формується й розвивається зусиллями всіх учасників навчально-виховного процесу та направлена на становлення особистості учня ліцею.

Оцінка і завдання виховної роботи

Діяльність педагогічного колективу була спрямована на виховання особистості учня шляхом формування компетентностей здорового способу життя, патріота, свідомого громадянина України.

    Працюючи над реалізацією завдань, виховної роботи закладу, педагогічний колектив організовував і проводив наради, педради, творчі засідання. Адміністрація закладу здійснює постійний контроль за станом виховної роботи, заслуховуючи відповідні питання на нарадах при директорові, педагогічних радах, методичних об’єднаннях класних керівників тощо.

     Аналіз виховних заходів свідчить про те, що виховна робота в закладі проводиться в цілому на достатньому рівні. Система  виховної роботи охоплює весь педагогічний процес - навчальні заняття, позаурочну діяльність учнів і повною мірою сприяє вирішенню мети і завдань виховної діяльності педагогічного колективу. У цілому завдання, поставлені на 2023-2024 н. р., виконані.

Проте, в організації виховної роботи ліцею є певні недоліки,  які потребують вирішення: потребує подальшого розвитку робота з самоврядуванням у класах, перехід від формальної роботи до реальної; вдосконалення роботи  та  проведення заходів гуртка військово-патріотичного виховання. Більше працювати та залучати учнів до різноманітних конкурсів, фестивалів. Проводити роз’яснювальну роботу, щодо проведення позаурочного часу та безпечної поведінки під час дій воєнного стану.

     Виховна робота в ліцеї позначена як певними досягненнями у вихованні учнівської молоді, так і недоліками, що визначають мету і завдання на новий навчальний рік.

Метою виховної роботи закладу є:

-         виховання патріотизму, громадянських якостей особистості;

-         формування духовного світу, національних і загальнолюдських цінностей;

-          формування здорового способу життя, фізичної досконалості, моральності, художньо-естетичної, трудової та екологічної культури;

-         сприяння творчому розвитку особистості.

    Враховуючи результати аналізу виховної роботи ліцею за 2023-2024  навчальний рік,   потреби сьогодення та виходячи з проблеми виховної роботи закладу, мети у виховному плані роботи у 2024-2025 навчальному році передбачено розв’язати такі завдання:

  • Продовжити роботу над виховною проблемою закладу .

  • Виховувати учня як громадянина країни, національно свідомого, життєво і соціально компетентного, здатного здійснювати самостійний вибір і приймати відповідні рішення у життєвих ситуаціях.

  • Сприяти зростанню творчого духовного потенціалу особистості, розкриттю здібностей на кожному з виховних етапів.

  • Розвивати учнівське самоврядування як осередок самореалізації громадянського виховання.

  • Стимулювати саморозвиток, самовиховання, самоосвіту учнів та розвиток їх життєтворчої компетентності через участь у реалізації проектів соціального та благодійного напрямків.

  • Створювати умови для розвитку життєтворчої компетентності учнів.

  • Впроваджувати оптимальні методів, форм, засобів, що сприяють формуванню в учнівської молоді основ життєтворчості; розширення можливостей компетентного вибору особистістю свого життєвого шляху

      Оновлення змісту виховання повинно забезпечити досягнення виховних результатів, які б відповідали сучасним соціальним очікуванням.

Це означає, що виховна система ліцею має бути спрямована на формування творчої особистості, соціально активного громадянина України і світу через впровадження педагогіки партнерства та становлення життєвокомпетентної людини. З метою реалізації Концепції національно-патріотичного виховання молоді в ліцеї діє сторінка в мережі «Фейсбук», в якій висвітлюється інформація про перебіг проведених заходів, відкритих уроків, виховних годин.

                                                 ЗДВР                      Вероніка ІСТРАТОВА

Комментариев нет:

Отправить комментарий