среда, 30 января 2019 г.

До уваги вчителів хімії, біології та природознавства!



           Пропонуємо до вашої уваги методичний посібник   учителя  біології та хімії  
                                               Дальницької ЗОШ І-ІІІ ступенів
Бліняєвої Ніни Георгіївни
  за темою «Ментальні карти як інноваційний засіб викладання природничих наук».



       У представленому методичному посібнику Ніна Георгіївна зібрала та     систематизувала матеріал з питань створення та застосування ментальних карт на    уроках біології та хімії в якості інноваційної технології. Крім цього, учитель детально описала основні кроки зі створення ментальних карт, навела приклади застосування їх  в освітньому процесі та представила розробки готових інтелектуальних карт. У даній роботі описані найбільш розповсюджені безкоштовні комп’ютерні програми, які відрізняються між собою дизайном, можливостями експорту, простотою управління. 
   Одні програми більше підійдуть для особистого використання, інші     допоможуть ефективно спланувати роботу або навчання. На думку вчителя, застосування ментальних карт у педагогічній діяльності має ряд  переваг. Це інноваційна технологія, яка створює нестандартні умови для засвоєння     знань учнями і спонукає вчителя на творчі досягнення та пошук нової інформації.         Працюючи над ментальними картами, педагог змушує свій мозок працювати інтенсивніше, водночас підвищуючи рівень професійної компетентності.
    Ніна Георгіївна наголошує, що ментальна карта - це незмінна маршрутна карта - пам´ятка, яка дозволяє організувати інформацію так, щоб з нею було легко працювати. За допомогою такої карти кожен може швидше та легше запам’ятовувати та згадувати потрібні факти (порівняно з традиційним конспектом).
     У посібнику підкреслюється, що за  наявності в кабінеті мультимедійної дошки, можна проектувати готові ментальні карти на екран в якості наочного матеріалу або складати ментальні карти фронтально, одразу на уроці, наприклад, при виконанні завдання методом мозкового штурму. Крім цього, замість традиційного складання плану уроку (як більш легке вирішення даної проблеми)  можна створити ментальну карти уроку. Таку карту можна зберігати в онлайн - галереї і в разі необхідності легко змінити, роздрукувати лише одну сторінку, замість 2-3.
     Педагог впевнена, що при використанні ментальних карт як засобу навчання в учнів спостерігається підвищення мотивації та пізнавального інтересу до предметів.
    Методичний посібник стане  гарним помічником у роботі вчителів природничих дисциплін закладів загальної середньої освіти, гімназій, ліцеїв.
  



                        Матеріали посібника ви можете знайти на особистих сторінках блогу учителя.

Комментариев нет:

Отправить комментарий