четверг, 17 января 2019 г.

Шлях до самовдосконалення сучасного педагога

(Робота вчителів, що атестуються)


     У цьому навчальну році атестується вчитель української мови та літератури Марченко Тетяна Зіновіївна. З кожним днем роботи в школі помітно відчувається професійне зростання вчителя.

 Тетяна Зіновіївна постійно знаходиться в пошуку свого шляху, нових педагогічних прийомів і методик,  власного стилю викладання. Багато часу витрачає на самоосвіту,  на пошуки шляхів підвищення ефективності навчання предмету, на розвиток власного творчого потенціалу. 



   Мабуть, стрімкому професійному зростанню сприяла й посада заступника директора з навчально-виховної роботи, яку вона отримала на початку року, і яка вимагає опрацювання великої кількості нормативних документів та методичної літератури.


  Учитель досягла певних результатів у роботі. Пропонуємо ознайомитись з  прийомами та формами роботи, які Тетяна Зіновіївна застосовує під час своїх уроків, і  які дають їй можливість сформувати у своїх учнів нову ситему знань, умінь і навичок, розвивати самостійність і відповідальність. 


  Головна мета, яку ставить вчитель перед собою - досягти свідомого засвоєння учнями знань, а, отже, їх міцності. Урок з української мови у 7-А класі  на тему "Активні й пасивні дієприкметники та їх творення" вчитель розпочала з проблеми: "Спробуйте за темою уроку дізнатися, чим ми будемо сьогодні займатися". Такі завдання дають можливість учителю розвивати у своїх вихованців логіку, яка дуже необхідна при виконанні багатьох завдань ЗНО. До того ж, діти, які вміють ставити перед собою завдання,  обов'язково в кінці уроку чітко продемонструють знання, уміння і навички, які набули упродовж заняття.

    Гра "Я знаю..." показала, що семикласники добре засвоїли дієприкметник, знають, яким членом речення він виступає, швидко називають його види. Відчувається велика робота вчителя з вироблення уміння чітко формулювати правила. 
     Для кращого засвоєння нового матеріалу вчитель  подає його у вигляді опорних схем. Така форма дає можливість  залучити до роботи всіх учнів класу. Вони швидко знаходять необхідну інформацію і виконують завдання уроку. 



    На важливу інформацію, яку необхідно запам'ятати, учитель виділяє значну частину часу уроку. Так, при написанні -е-, -є- у суфіксах пасивних дієприкметників  учні роблять багато помилок. Тому школярі відпрацювали конструкції, які можуть замінювати дієприкметник на письмі, що дає можливість запобігти помилкам.  А потім набули навичок, виконуючи вправу підручника.




   Фізхвилинку провели теж з користю. Гра "Сплю і чую" допомогла вчителю ще раз перевірити вміння учнів розрізняти пасивні та активні дієприкметники. 
  На своїх уроках Тетяна Зіновіївна постійно проводить філологічні хвилинки. Діти себе випробовують у ролі вчителів: знаходять помилки,  редагують  речення. Учням подобаються такі вправи. Радіють, коли відчувають свій професіоналізм. 



   Завдяки вдалому початку уроку підсумок підвели без проблем.Учні легко дали відповідь на питання:" Що запам'ятали з уроку?" 
    На пояснення домашнього завдання вчитель не жалкує часу. Адже успішність його виконання  залежить від того, чи зрозуміли  діти, що від них вимагають. 



   Така організація уроку є результативною: учні вчителя мають гарні знання, стають учасниками та призерами олімпіад і конкурсів (Пацар А., 2018р., конкурс ім.Т.Шевченка, І місце). 

     В.О.Сухомлинський був переконаний, що педагог має право вчити й виховувати доти, доки сам вчиться і вдосконалюється. Ця аксіома є ключовою в діяльності Марченко Т.З. Адже вона знаходиться на старті свого творчого, креативного, сповненого успіху шляху.

Комментариев нет:

Отправить комментарий