пятница, 11 января 2019 г.

Педрада, яка розвіяла негоду

     Чи може негода зіпсувати гарний  настрій та плани? Усі вчителі Дальницької школи дадуть позитивну відповідь: "Ні!" І це не перебільшення. Холодний, непривітний дощовий  день 10 січня 2019 року, ранкові негаразди з транспортом не стали на заваді для проведення запланованої педради. Погляньте - на фото всі усміхнені та задоволені наперекір похмурій негоді!




   Створенню гарної атмосфери сприяло також дійство, яке влаштували колядники, що випадково зазирнули до школи. І це гарний знак! Вони благословили нашу школу на нові звершення та перемоги, подарували календарі, які будуть відраховувати лише щасливі дні перебування  в школі.  




      Основним завданням педради стало висвітлення наступної теми:  "Комунікативна культура як сукупність знань, умінь і навичок забезпечення взаємодії людей у конкретній соціокультурній ситуації".
 Чому ця проблема є актуальною  саме для освітян? Як відомо, однією з потреб Нової української школи є виховання педагога нового покоління. Учитель-партнер, новатор, лідер, менеджер, звільнений від стереотипів, успішний-це якості, які повинні бути притаманні сучасному вчителю. Тому завданням школи є створення середовища для зростання вчителя нового покоління.
   З чого розпочинати? Зрозуміло, зі спілкування. Адже невміння спілкуватися й вирішувати різноманітні конфліктні ситуації  стосуються не лише учнів, а й іноді учителів. Педагогічне спілкування вимагає не лише передачі інформації учням. Необхідно вміти розуміти дитину, бачити в ній рівноправну особу, бути щирими, уважними, кмітливими, артистичними, володіти почуттям гумору. Спілкування - це справжнє мистецтво, яке вимагає від учителя додаткової роботи над собою.
     На досвіді колег, що атестуються, ми вирішили показати, яким сьогодні повинен бути сучасний учитель. 
     Розвитку комунікативних умінь, упевненості у собі, емпатії сприяє вправа "Побажання", яку активно впроваджує у своїй діяльності вчитель першого класу Бєлоусова Т.М. Побажання на день у вигляді стислого висловлювання, навіть сформульованого одним словом, здатне перетворити її першокласників у впевнених особистостей. Їм подобається говорити компліменти, вони легко передають емоції будь-яких літературних героїв, вони стають чуйними один до одного. На думку Таїси Миколаївни, їй дуже цікаво проводити час з дітьми під час  ранкових зустрічей. Їй легко  й радісно спостерігати за розвитком своїх вихованців, які кожного дня демонструють власне зростання.
       А в середній та старшій ланках комунікативні здібності учнів учителі розвивають іншим шляхом.  Зубенко Н.Д., застосовуючи проблемне навчання, легко вступає в діалог зі своїми вихованцями. Питання народжуються миттєво, адже цьому сприяє великий досвід, якого набула вчитель під час навчання в університеті, подорожуючи світом.
      Бліняєва Н.Г. до кожного уроку готує багато додаткової цікавої інформації й захоплює нею своїх учнів. Діти із задоволення виконують творчі завдання, які пропонує вчитель: створити повідомлення, виготовити препарати, речовини (неньютонівську рідину, лизунів  тощо) й розказати про них. Учитель вимагає під час виступів учнів розказувати все своїми словами. Дітям легко це робити, адже інформація здобувалася через практичну діяльність.
       Марченко Т.З., вчитель української мови, під час уроків пропонує своїм учням багато творчих завдань: складання висловлювань, проведення мовних хвилинок, завдання "Спіймай помилку" тощо, що  дає їй змогу розвивати грамотне мовлення дітей.
      Дивлячись на Скліфасовську З.В., учителя початкових класів,  розумієш, що саме про неї сказано: "Ораторами народжуються". Учитель на високому рівні володіє мистецтвом спілкування. Її мовлення образне, переконливе, приємне для сприйняття . Шляхом проведення змістовних виховних заходів їй вдається розвивати ці здібності й  у своїх вихованцях.  
   Учителі Дальницької школи вміють синтезувати вербальне і невербальне мовлення. Це довела наступна вправа.  Бєлоусова Т.М. та Зубенко Н.Д. підготували по чотири історії, частина яких відповідала дійсності, а частина була вигаданою. Колегам необхідно було визначити, яка з історій, що розповідали вчителі, є правдою, а яка ні. Після вправи необхідно було висловитися щодо факторів, які впливають на слухача під час визначення правдивості того, що вони чули.









    Усі із захоплення слухали ці  історії. Сміялися, згадували шкільні роки й своє бурхливе юнацьке життя. Було легко визначити, де вчителі робили перебільшення. Адже правдиві історії були розказані емоційно,  з активною жестикуляцією, з трепетом у горлі, що ніколи не зможе відтворити людина, яка говорить неправду.  
  Вправа переконала, що педагоги вміють адекватно розуміти стани людей на основі вербальних і невербальних сигналів. 
 Наступним завдання педради було продемонструвати Бліняєвій Н.Г. своє вміння застосовувати мову жестів. Без міміки й слів необхідно було показати емоції. Щоб попередити мімічні підказки, Ніна Георгіївна одягла гарну маску. 
Легко справилася вчитель із цим завданням, продемонструвавши своїми руками й тілом такі емоції: привернення уваги,  загрозу, вдячність, перемогу, радість, захоплення, похвалу, примирення тощо. Їх легко розпізнали  колеги.



Жести-важливий спосіб спілкування, який допомагає точно зрозуміти того, хто говорить. А іноді є єдиним засобом спілкування. А чи вміють вчителі говорити мімічною мовою? Свої здібності продемонструвала Гецман Т.І. Легко зобразила вона страх, іронію, здивування, радість, обурення, гнів. Здавалося, що всі опинилися в театрі міміки та жестів. 




Останнім завданням було зрозуміти відповіді "Так" чи "Ні"  на питання тесту "Оцінка самоконтролю в спілкуванні", які промовляла про себе Скліфасовська З.В.  І з цим завданням легко впоралися педагоги. Відповідь "Так" у Зінаїди Вікторівни промовляло все  тіло, особливо було це помітно, спостерігаючи за м'язами обличчя і рук - вони розслаблялися. Чого не можна було спостерігати під час промовляння відповіді "Ні".
  


Крім цього, тест показав, що Зінаїда Вікторівна має високий комунікативний контроль:  вона легко входить у будь-яку роль, гнучко реагує на зміну ситуації, добре відчуває і передбачає враження.  
Педрада показала, що вчителі володіють навичками повноцінного спілкування. Відкриті, відверті, вміють вести діалог, уважно слухати. Володіють мовою жестів, яка робить їхню розмову живішою й жвавішою. Активний спосіб життя, захоплення улюбленою справою, постійний саморозвиток перетворює їх у цікавих співрозмовників. 

Педрада вирішила наступне:

  • Підготувати й провести  психологу школи, Маринеч Л.В., психолого-педагогічні семінари, тренінги, психологічні практикуми, які сприяють підвищенню комунікативних навичок педагогів.
  • Залучити вчителів, які прагнуть удосконалити свої комуніктивні здібності, до виступів на  загальних заходах.


Р.S. Дощ та вітер за вікном не вщухали, але всі  й забули про них - йшли зі школи в піднесеному настрої, захоплені та окрилені новими враженнями та творчими ідеями.







Комментариев нет:

Отправить комментарий