среда, 30 января 2019 г.

Як розкрити таланти та підвищити рівень грамотності учнів?

   Марченко Т.З., учитель української мови, вважає, що найважливішим завданням для будь-якого філолога є формування грамотності  учнів. Адже високий рівень грамотності забезпечує виховання успішної та  самодостатньої особистості. 



  Не секрет, що формуванню орфографічної та пунктуаційної грамотності, насамперед, сприяють диктанти, тестові завдання. Тетяна Зіновіївна урізноманітнює форми вправ з орфографії та пунктуації  і дає своїм учням завдання такого типу: "Так-ні", "Хто швидше", "Поміркуй" тощо. Водночас учитель пропонує дітям виконання багатьох творчих завдань, пов'язуючи "суху теорію" з практичними навичками. Педагогічний  досвід Тетяни Зіновіївни ще досить "скромний", проте вона  має вже свої практичні знахідки.Так, під час вивчення теми "Звертання. Вставні слова " у 8-Б класі вона запропонувала учням не просто побудувати речення із звертаннями за схемами, а звернутися до рідної землі, до сил природи. Найбільш поетичними були дівчатка.  Так, Кравченко В. звернулась до Дніпра-ріки, "що розливає свої води широкими просторами України".  А Гущин Д. відійшов від запропонованої теми. Він вирішив усіх розвеселити. Уявив, шо йому прийшло повідомлення такого змісту: "Шановний клієнте! Ви стали власником нового автомобіляІ Вітаємо Вас!" Одразу всі зрозуміли, що заповітна мрія хлопця -  виграти авто! Побажали йому, щоб таке повідомлення у майбутньому виявилось правдою. Сізова С., яка завжди щиро вболіває за клас, вирішила скласти речення саме про однокласників. Як ви думаєте, з початком чи з кінцем навчального року привітала їх дівчинка? Звичайно ж, із завершенням навчання та початком літніх канікул- це потішило всіх значно більше.


  Отож, як бачимо, учитель дозволяє панувати на уроці польотові дитячих фантазій, не обмежує їх у творчості, а навпаки підтримує у цьому, бажаючи, щоб її учні були стовідсотково успішними зараз і в майбутньому.
  









Комментариев нет:

Отправить комментарий