У березні педагогічний колектив Дальницької ЗОШ І - ІІІ ст. знову зібрався на незвичайну педраду - педраду-фестиваль "Майстер своєї справи".
Звучить тиха музика, на екрані з'являються слова Бориса Патона і Василя Сухомлинського: "Учитель — це той же вчений, але у своїй особливій лабораторії, де він, всебічно вивчаючи учнів, невпинно творить, щоденно веде пошуки найдосконаліших методів проектування доль і душ людських".
Звучить тиха музика, на екрані з'являються слова Бориса Патона і Василя Сухомлинського: "Учитель — це той же вчений, але у своїй особливій лабораторії, де він, всебічно вивчаючи учнів, невпинно творить, щоденно веде пошуки найдосконаліших методів проектування доль і душ людських".
"Від
нас, від нашого вміння, від нашої майстерності, від нашого мистецтва та
мудрості залежить життя дитини, здоров’я, розум, характер, воля, інтелектуальне
обличчя, її місце та роль у житті, її щастя".
Здається, тільки вчора відбулась чергова педрада, на якій звітували вчителі, що атестуються. І ось пройшов цілий рік - і дійові особи помінялися. Оплесками зустріли тих, хто у цьому навчальному році став безпосередніми героями педради, а саме: Пасько О.С., Цісаря А.А., Мухіну Н.В., Кушнір Г.А., Маринеч Л.В., Пиріг Н.Б., Бліняєву Н.Г., Пацар М.В., Зельманчук С.В.
Такі ж аплодисменти пролунали на адресу тих, хто вивчав роботу цих вчителів. Це Зубенко Н.Д., Цісар Н.В., Буділовська Т.Д., Скліфасовська З.В., Гецман
Т.І., Бліняєва С.П., Петрушина С.С., Бліняєва Ю.І.
Ніхто навіть і не здогадався з самого початку, що тест був гумористичним. Присутні дізналися найпотаємніше про винуватців цього засідання: як вони будуть себе поводити, якщо раптово до кабінету завітали з перевіркою, якщо подруга попросила піти разом на лікарняний, якщо вкрали машину тощо.
Вчителі відповідали правильно і без вагань, що підтвердило їхній професіоналізм. А з тесту "Чи розумієте Ви своїх учнів?", під час якого вчителям необхідно було дати відповіді, використовуючи дитячі жаргонізми, всі зрозуміли, що наші вчителі теж непогано володіють молодіжним сленгом.
Потім вчителі працювали над творчою роботою - писали лист Василю Сухомлинському, в якому виклали усі свої педагогічні таємниці.
Наступним етапом педради став конкурс "Доведи свій професіоналізм". Вчителям необхідно було продемонструвати свої найцікавіші педагогічні знахідки.
Першою розпочала виступ Бліняєва Н.Г. Є люди, спілкування з якими приносить особливу радість, бо вони багаті
душею, бо очі світяться добротою.Є вчителі, які головною
запорукою міцних знань учнів вважають вимогливість. Але ця вимогливість зігріта
любов’ю до дітей.Саме такою є Бліняєва Н.Г. – педагог за фахом і за покликанням.
6 років працює вона
вчителем біології та хімії, природознавства, основ здоров’я. Протягом цього часу відбувалося її
становлення як фахівця, що перебуває у постійному творчому пошуку нових
ефективних форм і методів роботи.
Кожного вересня
Бліняєва Н.Г.
зі своїми учнями
розпочинає захоплюючу подорож у світ наук, і кожен її урок – це не просто 45 хвилин, а наполеглива робота вчителя і учнів, нова сходинка до підкорення
вершин.
Любов’ю і довірою світяться очі
дітей, коли вчителька заходить до класу. Спокійна, виважена, чітка мова,
лагідна посмішка, повага до дітей. Тут немає полюсів «учитель – учень», тут
учні – співавтори уроку.
Багато сил, творчої енергії вчителька
віддає роботі з обдарованими дітьми. Її учні щороку стають переможцями олімпіад та конкурсів.
Що лежить в основі успіху Бліняєвої Н.Г.? Любов до своєї
справи? Безперечно! Сумлінна праця? Неодмінно! І ще – великий педагогічний
талант. Те, чого не можна навчитись і чого не можна здобути, те, що дано
обраним людям як дар Божий.
Вона продемонструвала свої методичну розробку "Виготовлення індикаторів та застосування їх під час уроків хімії" й провела майстер-клас з їхнього виготовлення. З великим інтересом це робили колеги, усім було цікаво перевірити мило, шампунь на наявність небезпечних кислот тощо.
Пацар М.В.–особистість неординарна. Ця неординарність проявляється у всьому: у спілкуванні
з колегами, з учнями та їхніми батьками, просто знайомими. Бездоганне володіння
теорією і викладанням предмета, постійне удосконалення форм і методів навчання,
гуманні стосунки з дітьми сприяють високій активності учнів на кожному уроці,
вихованню в них любові до рідної мови,
національної свідомості та громадської активності, власної гідності. Пацар
М.В. прагне до пошуку істини, що спонукає учнів до осмислення минулого,
нового, розуміння сенсу життя, до визначення контурів майбутнього, місця і
ролі людини в житті суспільства. Адже,
як каже вчитель, не сама дитина має пристосовувати себе до наших методів, а
навпаки- наші методи мають бути пристосовані до кожної дитини. Уроки цієї вчительки – це своєрідний ланцюжок
співробітництва учителя і учнів, вони мають струнку методичну структуру, методи і
прийоми роботи завжди відповідають темі і завданням. Пацар М.В. - творча
натура, має гарний естетичний смак. Вона продемонструвала вчителям свої знахідки у галузі арт-педагогіки. На своїх уроках з художньої літератури вона досягає розкриття духовного світу дитини через пластичні матеріали, через малюнок тощо.
Пиріг Н.Б. -цілеспрямована, активна, творча людина. Не
зупиняється на досягнутому. До будь- якої справи ставиться серйозно, виважено й
відповідально. Підтримує будь-які творчі починання, створює умови для всебічного розвитку
інтелектуальної особистості.
Вона вміє провести незабутні заходи. Так, учні 2 класу мали змогу
перевірити своє вміння робити добро. Завдяки цікавим формам роботи Наталя Богданівна розкрила
внутрішній світ дітей.
Пиріг Н.Б. спрямовує
свою діяльність, в першу чергу, на надання підтримки та допомоги дітям і членам їхніх сімей,
захищає законні права учнів та батьків, їхні свободи та інтереси.
Своє завдання в педагогічному
процесі вона визначає як завдання менеджера, що організовує, координує
соціально-педагогічну діяльність в школі, регулює ефективність роботи інших
учасників соціалізації дитини, класних керівників, вчителів-предметників,
батьків, громадськості, проводить діагностичні дослідження щодо готовності учнів
до життя в суспільстві, готовності вчителів працювати в сучасних умовах.
Під час свого виступу Наталя Богданівна провела цікаву вправу "Павутинка", мета якої - згуртувати колектив. Передаючи нитку-павутинку з рук у руки, вчителі дарували комплементи один одному. Було видно, як приємно було кожному чути їх на свою адресу.
Маринеч Л.В. працює творчо, з душею, постійно
самовдосконалюючись, тримаючи руку на пульсі сучасного життя. ЇЇ креативність і творча фантазія, високий професіоналізм не
дає зупинятись на досягнутому, а спонукає до все нових і нових пошуків.
Працюючи сама, вміє відшукати, полюбити і " заразити" своїми
ідеями однодумців. Тому до неї звертаються не лише наші педагоги, а й учителі з інших шкіл. У пошуках
підтримки цінної поради вони не помиляються у своїх очікуваннях. Маринеч Л.В. бере
участь у семінарах провідних психологів України (25 семінарів). Вона провела з колегами тест "Що Вас очікує?" Вчителі дивувалися, наскільки дана методика розкриває проблеми кожної людини, дає можливість поглянути на себе з боку, переосмислити свої вчинки.
Кушнір Г.А. завжди знаходить правильний шлях до учнів, тому що йде до них з
добрим словом і відкритим серцем. ЇЇ робота не закінчується дзвоником з уроку. Все,
що учні одержують у спілкуванні з нею, стає частиною їхньої особистості. Як справжній учитель, вона сама є
учнем і намагається поділитися зі своїми вихованцями радістю навчання, а не
своїми методами викладання.
Значну увагу
приділяє вчитель позакласній роботі, співпраці з батьками. Традиційними у її класі стали родинні свята. Кожну хвилину
спільного перебування батьків і дітей педагог намагається використати для того, щоб діти гордилися батьками, а
батьки – дітьми. Вдається Ганні Анатоліївні залучитися
підтримкою батьків.
Частину таланту вчителя можна назвати даром Божим. Але більшу
її частину Ганна Анатоліївна
здобула якоюсь дивовижною працею над собою. Вона не перестає вчитися у всіх, у кого
можна почерпнути мудрої науки життя, науки учити інших.
Ганна Анатоліївна у презентації висвітлила свою роботу з волонтером у літньому пришкільному таборі. Усі переконалися, що дітям дійсно було дуже цікаво у таборі, вони змогли дізнатися про особливості англійської культури, знайшли справжню подругу зі Сполучених Штатів - Кет.
Цісар А.А. був відсутнім на педраді з поважної і приємної причини- перебував у Полтаві на Всеукраїнській олімпіаді з технічної праці, учасником якої був його вихованець Філоненко Олександр. Роботу Андрія Анатолійовича теж було висвітлено у презентації, і всі присутні ще раз переконалися у високій результативності праці педагога. Його учні є призерами та переможцям конкурсів, олімпіад, виставок Всеукраїнського рівня.
Про Мухіну Н.В., хореографа школи, розповіла Буділовська Т.Д. Невичерпна енергія Наталії Володимирівни дивує і вражає водночас. Разом зі своїми танцювальними колективами вона побувала у багатьох куточках України на багатьох фестивалях різного рівня. Здавалось, що нагородам, про які йшлося, не буде кінця. Тому всі присутні побажали колезі та її вихованцям подальших творчих злетів.
Заключним словом став виступ Цісар Н.В., яка побажала, щоб ця педрада залишилася не тільки в документації, а й у серцях присутніх . Кожен, хто атестувався, отримав символічний сувенір від завуча.
Комментариев нет:
Отправить комментарий