На одному з уроків у другому класі оповідання А.М'ястківського "Мудра голка" допомогло зрозуміти, які наполегливі, терплячі, мудрі, працьовиті наші другокласники, і ще раз побачити, яка талановита їхня вчителька - Руссу Н.І.
Розпочався урок з того, що вчитель запитала у своїх учнів, чого вони очікують від уроку. Діти легко назвали свої передбачення: дізнаємося про щось цікаве, станемо терплячими, читатимемо виразно, висловлюватимемо свої думки тощо.
А далі, зліпивши кульку Доброти, розпочали роботу. Попрацювали зі скоромовкою, склали з букв слова, а потім зі слів- речення. Цікавим було те, що всі мовні одиниці були об'єднані тематично: згадали символи України.
Щоб краще зрозуміти твори автора, треба обов'язково знати біографію письменника. У цьому твердо переконана Надія Іванівна. Тому вона запропонувала дітям підготувати короткі повідомлення з біографії Андрія М'ястківського. Приємним було те, що діти знають, хто такі ветерани війни (саме ним був письменник). Згадали про свято, яке наближається, -День Перемоги.
Надія Іванівна показала дітям книжки, які написав митець. Порадила їм піти до бібліотеки й знайти ту книжечку, яка їх зацікавить з першого погляду.
Назву твору, який вивчатиметься на уроці, визначили за загадкою. Постійне формулювання проблемних запитань дає можливість учителю утримувати увагу учнів протягом усього уроку. Так активізувало до роботи питання: "Здогадайтеся, про що піде мова в оповіданні "Мудра голка?" Чого тільки не називали діти!
Надія Іванівна запропонувала послухати початок твору й дочитати його самостійно. У тексті діти почули нове слово -"гаптувати". Це означає "накладати металеву нитку". Діти принесли речі, гаптовані золотими нитками. Усі переконалися, що голка, яка їх вишивала, точно була наділена мудрістю.
Під час фізхвилинки заспівали пісню про вишиванку й показали, як вишивалися речі, які вони принесли до класу.
З метою розвитку техніки читання вчитель запропонувала учням прочитати текст за особами. Діти гарно справилися із завданням.
У підсумку уроку склали асоціативний кущ, розробили рекомендації для Марійки, головної героїні твору.
Діти отримали індивідуальні домашні завдання, які вчитель записала на паперових квіточках і вручила кожному. Надія Іванівна майстерно заохотила дітей до його виконання.
Хочеться подякувати Руссу Н.І. за ту іскорку пізнання, яку вона розпалює у своїх вихованцях кожного уроку і яка обов'язково розгориться полум'ям навчальних перемог.
Комментариев нет:
Отправить комментарий