пятница, 26 апреля 2019 г.

Чи може голка бути мудрою?

   На одному з уроків у другому класі  оповідання А.М'ястківського "Мудра голка" допомогло зрозуміти, які  наполегливі, терплячі, мудрі, працьовиті наші другокласники, і ще раз побачити, яка талановита їхня вчителька - Руссу Н.І. 

    Розпочався урок з того, що вчитель запитала у своїх учнів, чого вони очікують від уроку.  Діти  легко назвали свої передбачення: дізнаємося про щось цікаве, станемо терплячими, читатимемо виразно, висловлюватимемо свої думки тощо.

  А далі, зліпивши кульку Доброти,  розпочали роботу. Попрацювали зі скоромовкою, склали з букв слова, а потім зі слів- речення. Цікавим було те, що всі мовні одиниці були об'єднані тематично: згадали символи України.



    Щоб краще зрозуміти твори автора, треба обов'язково знати біографію письменника. У цьому твердо  переконана Надія Іванівна. Тому вона запропонувала дітям підготувати короткі повідомлення з біографії Андрія М'ястківського. Приємним було те, що діти знають, хто такі ветерани війни (саме ним був письменник). Згадали про свято, яке наближається, -День Перемоги.


Надія Іванівна показала дітям книжки, які написав митець. Порадила їм піти до бібліотеки й знайти ту книжечку, яка їх зацікавить  з першого погляду. 
    Назву твору, який  вивчатиметься на уроці, визначили за загадкою. Постійне формулювання   проблемних запитань дає можливість учителю утримувати увагу учнів протягом усього уроку. Так активізувало до роботи питання: "Здогадайтеся, про що піде мова в оповіданні "Мудра голка?" Чого тільки не називали діти!



   Надія Іванівна запропонувала  послухати початок твору й дочитати його самостійно. У тексті діти почули нове слово -"гаптувати". Це означає "накладати металеву нитку".  Діти принесли речі, гаптовані золотими нитками. Усі переконалися, що голка, яка їх вишивала, точно була наділена мудрістю.
   Під час  фізхвилинки  заспівали пісню про вишиванку й показали, як вишивалися речі, які вони принесли до класу.


  З метою розвитку техніки читання вчитель запропонувала учням прочитати текст за особами. Діти гарно справилися із завданням. 
   У підсумку уроку склали асоціативний кущ, розробили рекомендації для Марійки, головної героїні твору.
  Діти отримали індивідуальні домашні завдання, які вчитель записала на паперових квіточках і вручила кожному.  Надія Іванівна майстерно заохотила дітей до його виконання. 



 Хочеться подякувати Руссу Н.І. за ту іскорку пізнання, яку вона розпалює у своїх вихованцях кожного уроку і яка обов'язково розгориться полум'ям навчальних перемог.






Комментариев нет:

Отправить комментарий