вторник, 2 февраля 2021 г.

Складна тема – привід поговорити ( Поради батькам)

 Поговорити про те, що робити в екстремальних ситуаціях, привід уточнити: знає чи пам’ятає дитина свої прізвище, адресу, телефон.




Слова, які важливо чути дитині:

    Зараз ми в безпеці. Я і багато людей зробимо все, щоб ми були в безпеці.

    У всіх своя доля і своє життя. Я вірю в твою та нашу щасливу і добру долю.

    Поганих людей набагато менше, ніж хороших. Давай згадаємо тих, хто тебе любить, і тих, хто про тебе піклується.

Важливі дії:

    Якщо є можливість дій – подумати, яка допомога, які посильні дії-можливості є в цій ситуації.

    Грати. Лімбічна система мозку – активна під час страху та гри. Нехай у дітей там буде гра.

    Обіймати: кожен раз обіймаючи дитину, ми створюємо навколо неї додаткові кордони безпеки.

    Дозволити, якщо це необхідно, проявити напруга тілесно – побігати, пострибати, покричати.

    Малювати й розмальовувати мандали (малювати в колах), описувати долоньки, стопи, усе тіло, розмальовувати розмальовки з широкими межами – усе це допомагає повертати відчуття кордонів.

    Вибирати матеріали, над якими можна відчувати контроль – пластилін, глина, хлібний м’якуш, кінетичний пісок, тісто, малювати олійною пастеллю або восковою крейдою.

    Використовувати обривну аплікацію (руками рвати кольоровий папір на дрібні шматочки і з цих шматочків за допомогою клею-олівця робити колаж).

    Малювати олійною пастеллю на темному папері.

    Стрибати, масажувати ніжки.

    Робити дихальні вправи (видих довший за вдих) – свисток, флейта, мильні бульбашки, кульки.

    Малювати – майструвати будиночки, робити істот з будиночками на спинках (наприклад, равликів), грати зі сірниковими коробками.

    Фантазувати – малювати, моделювати, створювати уявний чарівний безпечний світ.

    Якщо зараз немає можливості трансформувати страх, створити для нього сейф – скриню, папку. Намалювати, покласти в “надійне місце”, міцно-міцно закрити. (Це дає тимчасовий перепочинок від страху).

    Створювати образ Зберігача (чогось більшого, ніж просто людина), Ангела, чарівного-провідника, Собаку тощо.

    Говорити щиро.

    Грати з водою. Уявляти воду, водний простір, спостерігати, як бурхливі хвилі трансформуються в баранці, малювати водний простір (нехай цей малюнок буде динамічним – починаємо з сильних хвиль, які поступово заспокоюються, тримати руки під водою, поступово зменшуючи натиск, тарабанити по воді долонями, знижуючи інтенсивність).



Комментариев нет:

Отправить комментарий