У навчальному закладі створена власна система виховної робота у визначенні змісту якої педагоги керуються Конституцією України, Конвенцією ООН про права дитини, Законом України про освіту. Виховна діяльність здійснюється відповідно до основних завдань, спрямованих на:
- виховання громадянина України;
- формування особистості учня, його наукового
світогляду, розвитку його здібностей і обдарувань;
- виховання любові до праці, почуття дбайливого
господаря своєї школи, бережливого ставлення до шкільного і класного майна;
- формування засад здорового способу життя;
- виховання любові до природи, вироблення навиків
екологічної культури;
- виховання поваги до вчителів, старших, батьків;
- формування згуртованого та працездатного учнівського
колективу.
Виховна діяльність у закладі повністю відповідає
Концепції національного та патріотичного виховання, Державній національній
програмі ”Освіта” (розділ „Основні шляхи реформування виховання”), програмі
«Основні орієнтири виховання» і має на меті виховання високої моралі в
підростаючого покоління, формування в молоді особистісних рис громадян
української держави, розвиненої духовності, фізичної досконалості, моральної,
художньо – естетичної, трудової, екологічної культури, формування гармонійної,
всебічно розвиненої особистості. Протягом багатьох років діє система
патріотичного виховання, спрямована на формування в учнівської молоді почуття
патріотизму та самосвідомості, розвитку в учнів почуття громадянської
відповідальності, виховання любові до рідного краю, поваги до історичної та
культурної спадщини свого народу. До неї включено:
- висвітлення
питання патріотичного виховання на нараді при директорі та шкільного
методоб’єднання класних керівників;
- діяльність
кабінету патріотичного вховання
«Нас вибрав час» (Каліщук О.О)
- пошуково-дослідницька діяльність:
- участь у районних заходах;
- - шефство над ветеранами війни та зустрічі з ними;
- відзначення пам’ятних дат:
- діяльність волонтерського загону;
- проведення
тематичних виховних заходів, класних годин, святкових концертів;
- проєктна діяльність тощо.
У
навчальному закладі діє шкільний кабінет патріотичного виховання.
Основні напрямки роботи кабінету : організаційна
робота, фондова та експозиційна робота, культмасова робота,
туристсько-краєзнавча робота. Найактивнішою є діяльність з екскурсійної та
культмасової роботи. Так, учитель історії та учні-екскурсоводи проводять
позакласні заходи, оглядові та тематичні екскурсії для учнів нашої школи, інших
шкіл громади, гостей, які відвідують заходи, що проводяться на базі
Дальницького ліцею Дальницької сільської ради. Тематичні екскурсії та заходи
(турніри, квести, лінійки, усні журнали, посвята в козачата) проводяться до Дня
Збройних сил України, Дня захисника України, до Революції Гідності, Дня
вшанування учасників бойових дій на території інших держав, Дня пам’яті та
примирення, Дня Перемоги тощо.
Фонди кабінету національно-патріотичного виховання
«Нас вибрав час …»
налічують 246 загальної кількості одиниць збереження та 160
предметів основного фонду. Кабінет національно-патріотичного виховання
налічує п’ять експозицій: «Друга світова війна», «Нас вибрав час…» (присвячена
подіям війни в Афганістані), «Досягнення народного господарства», «Герої
сучасної України» та «Україна незалежна»
Значну роль
у патріотичному вихованні підростаючого покоління бере шкільна бібліотека.
Бібліотекар школи , Бліняєва Ю.І., постійно готує тематичні виставки, проводить
заходи, стимулює пізнавальну та читацьку активність школярів, її вихованці
беруть активну участь у проведенні районних заходів, зокрема конкурсу читців
поезій патріотичної тематики.
Найцікавіші
задуми, знання, вміння, практичні навички педагогів втілюються в роботу з
дітьми. Свої надбання вони передають вихованцям під час проведення занять,
розваг, екскурсій, читання літературних творів та тематичних екскурсій містом. Робота ведеться як під час занять, так і в повсякденному житті, де діти
ознайомлюються з державною символікою України (прапор, герб, гімн), їх
значенням і сутністю, поглиблюють знання
про найближчі вулиці, столицю нашої Батьківщини, отримують уявлення про
визначні місця.
Загально-шкільні заходи з національно-патріотичного
виховання, які проведені в цьому навчальному році
На всіх заняттях, у позакласній і позашкільній
виховній роботі постійно проводиться роз’яснювальна робота учням про внутрішню
та зовнішню політику держави, рішення уряду з питань військового будівництва,
зміцнення обороноздатності країни.
Протягом навчального року учні школи взяли активну
участь у написанні листів учасникам АТО, малюнків, а також - в акції
«Наближаємо перемогу разом», «Кошик
солдату», «Подаруй тепло» (виготовляли окопні свічки) та «Смілива гривня» під
час якої було зібрано 1500 грн. копійками, облаштовано стенд «Місце шани і
вдячності», присвячений захисникам і
захисницям України; було відправлено на передову не одну посилку, зібрану
нашими вчителями; під час благодійного ярмарку було зібрано кошти , на які
придбали ноутбук нашому випускнику, який втратив обидві ноги під час військових
дій; за можливості організовуються зустрічі з ветеранами російсько-української
війни.
В школі проводяться такі виховні заходи як День
української писемності, День соборності України, змагання «Козацькі забави», флешмоб «Ми за мир», уроки мужності, заходи
на родинну тематику. Сприяють вихованню почуття патріотизму, глибокої любові до
рідного краю шевченківські літературні свята, які стали традиційними у школі.
Спортивні змагання, Олімпійські уроки, спартакіади, футбольні турніри, змагання
з шахів та шашок, волейболу та футболу є не тільки засобом пропаганди здорового
способу життя, але й потужним засобом виховання патріотизму й національної
свідомості.
Традиційними у
нашому ліцеї є екскурсії на природу, під
час яких діти знайомляться з рослинним і тваринним світом . Учні прибирають на
березі річки Барабойки, беруть активну
участь в акції «Чисте джерело». Все це прищеплює любов до свого села, краю,
Батьківщини.
У третій четвер травня щороку у ліцеї проходить День вишиванки - всеукраїнське свято, яке
покликане зберегти споконвічні народні традиції створення та носіння етнічного
вишитого одягу. Адже з давніх-давен вишивка на Україні була основним
символом-оберегом. Одягаючи таку красу, ми отримуємо енергію наших предків,
пишаємось минулим та гордо дивимось у майбутнє.
Інформація про
проведені заходи систематично розміщується у шкільному блозі та на сторінці у Фейсбук.
Виготовлено стенд «Наші земляки – захисники Вітчизни», на якому розміщено фотографії
наших земляків, які брали або беруть участь у війні проти російської агресії.
Щорічно до
річниці визволення України та Одещини від нацистських загарбників проводяться
різноманітні виховні заходи. Члени учнівського комітету систематично
підтримують у належному стані порядок біля братських могил.
Вчителькою історії , Каліщук О.О., проведено усний
журнал «Роль українського визвольного руху в формуванні української незалежної
держави», виховні години до відзначення Дня Гідності і Свободи.
Як результат нашої спільної роботи, ми можемо бачити
досить високий рівень сформованості патріотичних почуттів учнів, що
проявляється в шанобливому ставленні до минулого Батьківщини-України та рідного
краю, повазі до державних символів і законів, до своєї родини.
Таким чином, патріотичне виховання необхідно
здійснювати шляхом встановлення і підтримки балансу державного, сімейного і
громадянського виховання, формування різноманітних виховних систем, стратегій,
методів, механізмів, використання національно-регіональних особливостей, сучасного
досвіду українського народу, його історико-культурних традицій, духовності,
моралі, ідеології. Все це повинно спрямовуватися на озброєння учнів знаннями
про рідний народ, його матеріальну та духовну культуру, усвідомлення себе як
його частинки, спадкоємця та продовжувача його роду, виразника його психології,
менталітету, на формування національних рис характеру і вдачі, чіткої
громадянської позиції і патріотичних почуттів, розуміння своєї майбутньої ролі
та місця в побудові й зміцненні Української держави та гуманістичного
суспільства.
У процесі систематичної виховної роботи з
патріотичного виховання діти глибше
усвідомлюють свою причетність до минулого, теперішнього й майбутнього
Батьківщини, що породжує в них почуття відповідальності за майбутнє своєї
держави, власну долю та долю своїх рідних. Від нас, педагогів, залежить, яким
буде майбутнє покоління українців, а відтак – у якій державі ми житимемо.
Україна буде єдиною і справді незалежною.
Комментариев нет:
Отправить комментарий