среда, 23 января 2019 г.

Урок нового часу

   Балан С.Г., учитель фізики Дальницької ЗОШ, точно знає, чим сьогодні живе молодь, до чого прагне. Мабуть, тому її уроки діти відвідують із задоволенням і відкривають для себе на них багато незвичайного.



  22 січня у 10 класі відбувся відкритий урок фізики на тему: "Маса та розміри молекул. Кількість речовини. Будова твердих тіл, рідин та газів". Ця тема  для учнів була не новою: урок  передбачав перевірку набутих знань  та вироблення ключових компетентностей з даної теми.





   Багато хто, мабуть, здивується, але ми вживаємо, одягаємо молекули, дихаємо ними. Учням десятого класу це відомо. Вони легко розповіли про основні положення молекулярно-кінетичної теорії, які  пояснюють дивовижний світ теплових явищ, що відбуваються у макроскопічних тілах. Навіть самі визначили мету уроку. 
   Велику увагу вчитель приділила вивченню фізичних формул. Вправа "Каскад формул" дозволила швидко перевірити  знання десятикласників: Світлана Григорівна називала фізичну величину, а дітям необхідно було підняти аркуш, на якому була написана формула, за якою можна її визначити. 







  Така організація діяльності дозволяє швидко вивчити формули всім учням, що дуже необхідно для успішного складання ЗНО. 
   А далі вчитель перевірила домашнє завдання. Його нестандартна форма зацікавила всіх. Дітям потрібно було створити міні-проекти: розповісти, які  сценки зі шкільного життя асоціюються в них з фізичними явищами. Абрамова В. та Харьковенко К. потішили всіх своїми презентаціями. На думку дівчаток,  учні, які знаходяться на уроці, схожі на частинки твердого тіла, на перерві-рідкого, а в кінці робочого дня, коли направляються додому,-газоподібного.




  Стоянов Н. вразив усіх музичною обізнаністю. Він порівняв будову речовини з музикою. Так, важкий рок нагадує йому рух молекул та атомів твердого тіла, ритм енд-блюзу - рідкого, а рок-н-рол - газоподібного. 



     Світлана Григорівна теж поділилася своїми порівняннями й запропонувала дітям вгадати їх. Цікаво, що  рух молекул вона пов'язала зі швидкістю музики: повільна музика -твердий стан, прискорена-рідкий, а space spejs- це справжній хаотичний рух молекул газів.
    Фізика-наука експериментальна. Тому дослід, експеримент-це основа уроку. Учитель запропонувала своїм вихованцям практичні завдання: визначити кількість молекул, що містяться в  алюмінієвій ложці, склянці води, а також визначити діаметр молекули олії. Учні швидко  розбилися на групи і почали свої дослідження.





  Цікаво було спостерігати за діями юних фізиків: лінійкою визначили діаметр плями олії, що розпливлася на поверхні води, швидко зважили ложку й склянку води. А далі пішли важкі розрахунки. Увесь час Світлана Григорівна уважно слідкувала за ходом виконання учнями поставлених завдань, завчасно давала необхідні вказівки.








    І ось довгоочікувані числа з'являються в зошитах. Виявляється, що в 48 г води міститься 5ˑ1024   молекул, а в 80 г ложки- 8ˑ1031  !!!
    У підсумку уроку учні виконали вправу "Ключові слова". Швидко назвали основні поняття, якими оперували під час виконання навчальних завдань. Відчувалося, що вчитель постійно проводить цю вправу. Діти активно, швидко і легко називали ці слова. 



    Домашнє завдання Світлана Григорівна для кожного підібрала індивідуально: кожен учень отримав папірець, на якому було надрукована задача. 
       У кінці уроку учні разом із вчителем створили фото, продемонструвавши  девіз своєї перемоги: "Ми це змогли!"





PS. Девіз, який оголосили учні, означав також і перемогу вчителя. Завдяки вмінню важке робити простим, нудне-цікавим Світлана Григорівна досягає гарних результатів навчання своїх вихованців. Грунтовні знання, творчий підхід до своєї справи дають їй можливість вільно орієнтуватися в яскравій і швидкій круговерті природних явищ . Результат- захоплені й щасливі очі її учнів, які  готові долати життєві труднощі за допомогою законів й формул, які  вивчали колись на уроці фізики. 
     





















Комментариев нет:

Отправить комментарий