Я- щасливий педагог. Як не дивно, але мої учні з нетерпінням чекають на математику. Щоб досягти таких результатів, мені доводиться при підготовці до уроку вмикати фантазію. Я уявляю себе ученицею і визначаю, чи буде мені цікавим матеріал, який пропоную учням.
З досвіду знаю, що уроки, на яких учитель щось розповідає біля дошки, а учні це потім відтворюють, вже давно не ефективні. Коли дітей більше цікавлять ґаджети та лайки в Інстаграмі, втримати їхню увагу та інтерес до шкільних предметів стає дедалі важче. Тому пропоную своїм учням такі форми навчання, які дозволили б на 45 хвилин й не згадували про соцмережі.
На прикладі уроку математики в 5 класі з теми "Побудова трикутника за двома сторонами та кутом між ними", який пройшов сьогодні, та інших моїх уроків спробую розповісти про цікаві ідеї, що допоможуть математику зробити захоплюючою.
Готуючись до уроку, дізнайтеся про знаменні події, які відбувалися у переддень або саме в цень день. Наприклад, сьогодні, 5 листопада, - Всесвітній день поширення інформації про цунами.Тому я підготувала дітям цікаві повідомлення: про дівчинку, яка врятувала життя людей, попередивши про наближення цунамі, про швидкість хвилі на мілині та на глибині, про час, за який можна врятуватися, після попепедження про небезпеку.
Обов'язковим етапом уроку є перевірка домашнього завдання. Спробуйте підготувати питання, завдання, які дали б вам розуміння того, наскільки свідомо діти виконували домашню роботу. Адже часто учні виконують домашні завдання, бездумно списуючи їх з Інтернету. Мої учні люблять знаходити помилки, відновлювати запис тощо.
Готуючись до уроку, дізнайтеся про знаменні події, які відбувалися у переддень або саме в цень день. Наприклад, сьогодні, 5 листопада, - Всесвітній день поширення інформації про цунами.Тому я підготувала дітям цікаві повідомлення: про дівчинку, яка врятувала життя людей, попередивши про наближення цунамі, про швидкість хвилі на мілині та на глибині, про час, за який можна врятуватися, після попепедження про небезпеку.
Обов'язковим етапом уроку є перевірка домашнього завдання. Спробуйте підготувати питання, завдання, які дали б вам розуміння того, наскільки свідомо діти виконували домашню роботу. Адже часто учні виконують домашні завдання, бездумно списуючи їх з Інтернету. Мої учні люблять знаходити помилки, відновлювати запис тощо.
У ході перевірки знань учнів про види трикутників можна запропонувати вправу "Художник", яку ми виконали на сьогоднішньому уроці. Після того, як учні отримали зображення чоловічка, виконане за допомогою трикутників різних видів, я роздаю їм по одному олівцю певного кольору й прошу розфарбувати певний вид трикутників визначеним кольором: той, хто отримав червоний олівець, зафарбовує прямокутні трикутники, синій-гострокутні і т. д.
Під час уроків діти полюбляють виконувати практичні роботи. Наприклад, сьогодні вони отримали листки із зображеними трикутниками. Їм необхідно було зробити певні виміри й знайти серед трикутників рівносторонній, рівнобедрений та різносторонній і визначити їх периметр. Мої вихованці легко виконали це завдання та ще й винайшли формули для знаходження периметрів зазначених фігур.
З метою перевірки вміння користуватися цими формулами я запропонувала знайти периметр трикутників за певними значеннями сторін. І ось на цьому етапі, почувши відповіді дітей, озвучила цікаві факти про цунамі.
Довго думала, як мотивувати дітей до сприймання нового матеріалу-побудова трикутників за певними даними. Для цього запропонувала відновити аплікацію, в якій відпав певний фрагмент. На листочках діти швидко впізнали чоловіка, жабу та лисицю, у зображені яких не вистачало фрагментів трикутної форми. Дітям необхідно було відновити «шедевр»: знаючи виміри трикутника, побудувати його. Перший, хто зробив це завдання, мав можливість вирізати й приклеїти елемент на картину. Усі взялися до роботи. Рівень захоплення зашкалював. Картинки були вибрані не випадково. Чоловік-це образ японського селянина, який врятував село від цунами. Лисиця-уособлення тварин, які першими відчувають стихію і попереджають людей. Жаба-це річкова тварина, образ якої нагадав, що ховатися від цунамі біля річок небезпечно, адже вони розливаються, тому можуть бути небезпечними.
У кінці уроку обов'язково мої вихованці отримують цікаві задачі на логіку. Адже без її розвитку дуже важко в дорослому житті. Іноді саме логічне мислення дозволяє стати успішним. А ще виконання завдань ЗНО вимагає не тільки знань, а й вміння логічно міркувати.
Результативність уроку оцінили діти: пізніше вони повідомили, що на природознавстві активно сьогодні відповідали, адже на уроці математики почули багато цікавих фактів про цунамі. Це круто, що урок математики сприяв успіху дітей на іншому предметі. Це і є тією інтеграцією, до якої стрімко прямує середня школа.
Комментариев нет:
Отправить комментарий