Якщо вам ще не довелось побувати в музеї цікавої науки в місті Одесі, не біда! Приходьте на уроки до вчителя фізики Цісар Наталії Вікторівни. Адже її кабінет-це справжня фізична лабораторія, а Наталія Вікторівна в ній-справжній чарівник-науковець, який цікаво й наглядно пояснить будь-яке фізичне явище.
Урок фізики в 10 класі "Види механічних коливань" вона вирішила провести незабутньо для майбутніх випускників. Тому кожний його етап намагалась зробити виховним. Отже, усе по порядку.
Розпочався урок з того, що вчитель згадала про визначну дату: 3 грудня відзначають Всесвітній день комп'ютерної графіки, тобто день аніматорів та дизайнерів. Для вчителів-фізиків анімації відіграють велику роль у поясненні явищ природи, деяких законів і понять. Щоб це довести, Наталія Вікторівна запропонувала учням за анімацією визначити, яке явище чи поняття пояснюється. Усі переконалися, що майстерно зроблена анімація здатна творити дива. Складне стає простим.
Потім діти за відеофрагментом визначили, про що буде йти мова на уроці. Швидко десятикласники здогалися, що темою уроку буде вивчення явища коливання. Діти навели приклади коливань у житті. Приливи й відливи, коливання температури вдень і вночі, коливання попиту на морозиво влітку та взимку, світло, звук-це все приклади коливальних рухів. Навіть у творах видатних письменників можна зустріти рядки про цей неповторний рух. Ось тут і згадали про творчість Г. Сковороди, який народився саме 3 грудня. Для майбутніх випускників дуже важливими є ідеї його байок. Наприклад, тема "сродної праці" - праці, що відповідає здібностям і схильностям. Учитель побажала дітям обрати справу до душі і завжди пам'ятати , що джерелом добра є праця.
Для того, щоб вивчити будь-який процес, фізики відтворюють його в лабораторних умовах.Отож, учні були запрошені до лабораторії. Не проводячи досліди, їм потрібно було визначити, в яких системах можливе виникнення коливань. Діти швидко здогадалися, що прилад для демонстрації нестійкої рівноваги та кулька, закріплена на рухомому диску, не є коливальними системами. У наступному дослідженні виявили умови виникнення коливань.
Після цього розглянули наступну експозицію в лабораторії - маятниковий годинник "колиску Ньютона", швейну машинку. Тут уже в процесі дослідження визначили види коливань та їхню особливість. І ось тут Наталія Вікторівна нагадала про ще одну важливу дату: 3 грудня у світі і в нашій країні відзначають День людей з обмеженими можливостями. Під час роботи на швейній машинці вчитель виготовила сувенір, який подарувала особливій дівчинці- Воробйовій В., яка живе під пильним наглядом лікарів. Саме в цей день виявляють особливу увагу до таких людей.
А далі діти створили за допомогою олівця і своєї руки вимушені коливання:зафарбували певний вид коливань відповідним кольором. Коливання струни під час виведення її з положення рівноваги продемонструвала Іонашку Надія. За допомогою смичка перетворила коливальну систему в автоколивальну й віртуозно виконала музичний твір.
А назву гармонічних коливань фізики дали, мабуть, після відвідування концерту скрипаля. Діти вивчили особливості цих коливань, переконалися в їхній красі.
Проте в житті ми зустрічаємося з коливаннями, які є негармонічними. Наприклад, кардіограма. Учитель пояснила, як лікарі читають її:кожен зубець відповідає за роботу певного відділення серця.
А далі діти занурилися у світ експериментів та дослідницьких завдань. За допомогою лабораторії "Ейнштейн" дослідили коливання, зіграли в гру "Що? Де? Коли?", перетворили за допомогою телефона обертальний рух в коливальний.
Кожен етап уроку вчитель намагалась зробити максимально продуктивним. І це їй вдалося, адже на другому уроці учні з легкістю відтворили опрацьований матеріал.
Майстерність та артистизм, неординарний підхід до викладу матеріалу, бажання прищепити любов до свого предмету і зробити його вивчення доступним-це прикметні риси роботи Наталії Вікторівни, досвідом якої вона охоче ділиться з колегами.
Урок фізики в 10 класі "Види механічних коливань" вона вирішила провести незабутньо для майбутніх випускників. Тому кожний його етап намагалась зробити виховним. Отже, усе по порядку.
Розпочався урок з того, що вчитель згадала про визначну дату: 3 грудня відзначають Всесвітній день комп'ютерної графіки, тобто день аніматорів та дизайнерів. Для вчителів-фізиків анімації відіграють велику роль у поясненні явищ природи, деяких законів і понять. Щоб це довести, Наталія Вікторівна запропонувала учням за анімацією визначити, яке явище чи поняття пояснюється. Усі переконалися, що майстерно зроблена анімація здатна творити дива. Складне стає простим.
Потім діти за відеофрагментом визначили, про що буде йти мова на уроці. Швидко десятикласники здогалися, що темою уроку буде вивчення явища коливання. Діти навели приклади коливань у житті. Приливи й відливи, коливання температури вдень і вночі, коливання попиту на морозиво влітку та взимку, світло, звук-це все приклади коливальних рухів. Навіть у творах видатних письменників можна зустріти рядки про цей неповторний рух. Ось тут і згадали про творчість Г. Сковороди, який народився саме 3 грудня. Для майбутніх випускників дуже важливими є ідеї його байок. Наприклад, тема "сродної праці" - праці, що відповідає здібностям і схильностям. Учитель побажала дітям обрати справу до душі і завжди пам'ятати , що джерелом добра є праця.
Для того, щоб вивчити будь-який процес, фізики відтворюють його в лабораторних умовах.Отож, учні були запрошені до лабораторії. Не проводячи досліди, їм потрібно було визначити, в яких системах можливе виникнення коливань. Діти швидко здогадалися, що прилад для демонстрації нестійкої рівноваги та кулька, закріплена на рухомому диску, не є коливальними системами. У наступному дослідженні виявили умови виникнення коливань.
Після цього розглянули наступну експозицію в лабораторії - маятниковий годинник "колиску Ньютона", швейну машинку. Тут уже в процесі дослідження визначили види коливань та їхню особливість. І ось тут Наталія Вікторівна нагадала про ще одну важливу дату: 3 грудня у світі і в нашій країні відзначають День людей з обмеженими можливостями. Під час роботи на швейній машинці вчитель виготовила сувенір, який подарувала особливій дівчинці- Воробйовій В., яка живе під пильним наглядом лікарів. Саме в цей день виявляють особливу увагу до таких людей.
А далі діти створили за допомогою олівця і своєї руки вимушені коливання:зафарбували певний вид коливань відповідним кольором. Коливання струни під час виведення її з положення рівноваги продемонструвала Іонашку Надія. За допомогою смичка перетворила коливальну систему в автоколивальну й віртуозно виконала музичний твір.
А назву гармонічних коливань фізики дали, мабуть, після відвідування концерту скрипаля. Діти вивчили особливості цих коливань, переконалися в їхній красі.
Проте в житті ми зустрічаємося з коливаннями, які є негармонічними. Наприклад, кардіограма. Учитель пояснила, як лікарі читають її:кожен зубець відповідає за роботу певного відділення серця.
А далі діти занурилися у світ експериментів та дослідницьких завдань. За допомогою лабораторії "Ейнштейн" дослідили коливання, зіграли в гру "Що? Де? Коли?", перетворили за допомогою телефона обертальний рух в коливальний.
Кожен етап уроку вчитель намагалась зробити максимально продуктивним. І це їй вдалося, адже на другому уроці учні з легкістю відтворили опрацьований матеріал.
Майстерність та артистизм, неординарний підхід до викладу матеріалу, бажання прищепити любов до свого предмету і зробити його вивчення доступним-це прикметні риси роботи Наталії Вікторівни, досвідом якої вона охоче ділиться з колегами.
Комментариев нет:
Отправить комментарий