5 листопада Бліняєва Н.Г. проводила урок хімії у 7-А класі на тему "Валентність хімічних елементів. Визначення валентності за формулами бінарних сполук". Ця тема завжди викликає труднощі в дітей. Це пов'язане з тим, що для обчислення валентності необхідні знання математики (знаходження НСК) та інформатики (поняття алгоритму). Проте завдяки педагогічному таланту Ніни Георгіївни ця тема була гарно засвоєна дітьми . Тож усе по порядку.
Урок розпочався з формування робочого настрою дітей. Вони звернули увагу на дошку, на якій було написане слово "атом". Учитель попросила семикласників дібрати до кожної букви слова, які їх характеризують. Ми дізналися, що перед нами знаходяться азартні, талановиті, оригінальні, мужні діти. Чудове поєднання!!!
Перевірку домашнього завдання вчитель здійснила в ході хімічної розминки, яка виявила, що учні знають визначення хімічної формули, валентності, індекса, бінарних сполук. Уміють записувати формули хімічних формул.
Перевірку домашнього завдання вчитель здійснила в ході хімічної розминки, яка виявила, що учні знають визначення хімічної формули, валентності, індекса, бінарних сполук. Уміють записувати формули хімічних формул.
А далі проблемне питання: "Чому атоми, сполучаючись між собою, тримаються один біля одного?"
З'ясувалось, що їх тримає магічна сила - "валентність". Так вчитель підвела дітей до вивчення теми уроку. Поставивши дітям завдання, запросила до Німеччини, де проживав Фрідріх Август Кекуле-засновник теорії валентності.
Для кращого засвоєння матеріалу Ніна Георгіївна роздала кожній дитині схему-алгоритм знаходження валентності в бінарних сполуках. Набір інструкцій, в яких описувався порядок дій для досягнення мети, дозволив кожному успішно засвоїти матеріал. Доказом цього була робота біля дошки, в якій діти швидко визначали валентність невідомого елемента.
І в 7-му класі на уроках не обходиться без ігор. Так, гра "Хрестики- нулики" дала можливість перевірити ступінь засвоєння учнями матеріалу. Той, хто розпочинав свій шлях зі сполук, що містили одновалентні метали, вигравав. Такий спосіб закріплення матеріалу дає можливість утримати увагу учнів і в кінці уроку.
Фізкультхвилинка, яку виконали учні, показала зв'язок хімії з іншими галузями: медициною,господарством, виробництвом.
А далі учнів чекала робота в групах: необхідно було зліпити з пластиліну модель формули речовини, попередньо визначивши валентність її елементів. З метою підвищення зацікавленості до роботи, вчитель попередила, що складати вони будуть особливі сполуки: "кислотний дощ", "собачу печеру", "блукаючий вогонь", "рідкокристалічний дисплей". Це дало можливість показати вчителю, де у житті можна зустрітися з цими сполуками. Крім цього, усі швидко запам'ятали позначення цих бінарних сполук.
Діти презентували свої роботи. Пластилінові кульки різних кольорів відповідали атомам, а дерев'яні палички вказували на зв'язки. За кількістю паличок, що були встромлені в атоми, можна було швидко визначити валентність елементів сполуки. Зорове уявлення дозволяє глибоко засвоювати матеріал, що вивчається, кожним учнем.
Підвівши підсумки уроку, діти оцінили свої досягнення за допомогою "мішені ефективності".
Домашнє завдання носило творчий характер. Крім опрацювання параграфу підручника та виконання вправи, вчитель запропонувала з підручних засобів створити моделі сполук.
Проведення уроків хімії у такому форматі дозволяє Ніні Георгіївні формувати міцні знання в учнів, що вкрай необхідно для успішного складання ЗНО.
Для кращого засвоєння матеріалу Ніна Георгіївна роздала кожній дитині схему-алгоритм знаходження валентності в бінарних сполуках. Набір інструкцій, в яких описувався порядок дій для досягнення мети, дозволив кожному успішно засвоїти матеріал. Доказом цього була робота біля дошки, в якій діти швидко визначали валентність невідомого елемента.
І в 7-му класі на уроках не обходиться без ігор. Так, гра "Хрестики- нулики" дала можливість перевірити ступінь засвоєння учнями матеріалу. Той, хто розпочинав свій шлях зі сполук, що містили одновалентні метали, вигравав. Такий спосіб закріплення матеріалу дає можливість утримати увагу учнів і в кінці уроку.
Фізкультхвилинка, яку виконали учні, показала зв'язок хімії з іншими галузями: медициною,господарством, виробництвом.
А далі учнів чекала робота в групах: необхідно було зліпити з пластиліну модель формули речовини, попередньо визначивши валентність її елементів. З метою підвищення зацікавленості до роботи, вчитель попередила, що складати вони будуть особливі сполуки: "кислотний дощ", "собачу печеру", "блукаючий вогонь", "рідкокристалічний дисплей". Це дало можливість показати вчителю, де у житті можна зустрітися з цими сполуками. Крім цього, усі швидко запам'ятали позначення цих бінарних сполук.
Підвівши підсумки уроку, діти оцінили свої досягнення за допомогою "мішені ефективності".
Домашнє завдання носило творчий характер. Крім опрацювання параграфу підручника та виконання вправи, вчитель запропонувала з підручних засобів створити моделі сполук.
Проведення уроків хімії у такому форматі дозволяє Ніні Георгіївні формувати міцні знання в учнів, що вкрай необхідно для успішного складання ЗНО.
Комментариев нет:
Отправить комментарий