воскресенье, 10 марта 2019 г.

Урок української літератури до свята

  Гаврилюк Лілія Олександрівна вирішила допомогти хлопцям дев'ятого класу по-особливому привітати  дівчаток-однокласниць зі святом весни. Тема уроку "Жіноча доля у творчості Т.Шевченка" стала доречною напередодні 8 Березня. Усі ще раз переконалися в тому, що жінки заслуговують на свій "червоний" день у календарі, який дає можливість висловити на їхню адресу найпрекрасніші слова. 




   На початку уроку хлопці привітали дівчат  мовою Шевченка. Усі епітети та порівняння взяли з віршів Кобзаря, присвячених жінкам і дівчатам, та вставили їх у відповідний контекст. Письменник дуже переймався  жіночою долею, завжди з теплом та ніжністю писав про дівчат, матерів.  Мабуть, тому вітання хлопців стало таким особливим. Переконайтеся у цьому, переглянувши відео.


https://drive.google.com/file/d/1iGD11I2DbzgAZOH5yrbMlKsnmjZSkukG/view?usp=sharing

   Далі дев'ятикласники працювали над аналізом поеми "Катерина". Оскільки цей твір є в програмі ЗНО, основну увагу приділили складанню літературного паспорта: визначили, до якого літературного роду належить твір, особливості жанру (соціально-побутова поема), основний мотив, згадали імена головних героїв, кому присвячено твір. Учасникові ЗНО важливо знати елементи композиції та вміти визначати  сюжетні елементи твору, тому попрацювали і над цим питанням. Працювали і з текстом поеми, визначаючи особливості ліричних відступів, що є у творі, їхню роль. 

  

   Порівняли поему з іншими схожими  творами: "Наймичка", "Марія". Учитель звернула увагу на еволюцію образів шевченківських героїнь, про яку говорять літературознавці (попрацювали з підручником).
   Справжнім подарунком для шанувальників творчості Шевченка стало  інсценування уривку з балади "Тополя", яке підготували  Волонтір Н. та Сердюченко В. 

За посиланням ви зможете переглянути інсценування.





   Обов'язковим етапом уроків Лілії Олександрівни є виконання тестових завдань. Учитель приготувала тестові завдання ЗНО минулих років та ДПА для 9 класу. Кожна дитина мала можливість перевірити свої знання з теми. Лілія Олександрівна зауважила, що тестові завдання мають за мету визначити, над чим варто ще раз попрацювати, щоб краще засвоїти матеріал.


  P.S. Особливістю роботи вчителя є те, що її відкриті уроки не виглядають театральною постановкою, слова якої учні вивчають заздалегідь. Її відкриті уроки-це демонстрація вмінь, знань та навичок , які набували її вихованці упродовж кожного ретельно проведеного уроку вчителя з теми. 
  Кропітка робота Лілії Олександрівни дає свої результати: її учні успішно складають ЗНО, діти люблять її, поважають батьки.









Комментариев нет:

Отправить комментарий