Гаврилюк Лілія Олександрівна вирішила допомогти хлопцям дев'ятого класу по-особливому привітати дівчаток-однокласниць зі святом весни. Тема уроку "Жіноча доля у творчості Т.Шевченка" стала доречною напередодні 8 Березня. Усі ще раз переконалися в тому, що жінки заслуговують на свій "червоний" день у календарі, який дає можливість висловити на їхню адресу найпрекрасніші слова.
На початку уроку хлопці привітали дівчат мовою Шевченка. Усі епітети та порівняння взяли з віршів Кобзаря, присвячених жінкам і дівчатам, та вставили їх у відповідний контекст. Письменник дуже переймався жіночою долею, завжди з теплом та ніжністю писав про дівчат, матерів. Мабуть, тому вітання хлопців стало таким особливим. Переконайтеся у цьому, переглянувши відео.
https://drive.google.com/file/d/1iGD11I2DbzgAZOH5yrbMlKsnmjZSkukG/view?usp=sharing
Далі дев'ятикласники працювали над аналізом поеми "Катерина". Оскільки цей твір є в програмі ЗНО, основну увагу приділили складанню літературного паспорта: визначили, до якого літературного роду належить твір, особливості жанру (соціально-побутова поема), основний мотив, згадали імена головних героїв, кому присвячено твір. Учасникові ЗНО важливо знати елементи композиції та вміти визначати сюжетні елементи твору, тому попрацювали і над цим питанням. Працювали і з текстом поеми, визначаючи особливості ліричних відступів, що є у творі, їхню роль.
Порівняли поему з іншими схожими творами: "Наймичка", "Марія". Учитель звернула увагу на еволюцію образів шевченківських героїнь, про яку говорять літературознавці (попрацювали з підручником).
Справжнім подарунком для шанувальників творчості Шевченка стало інсценування уривку з балади "Тополя", яке підготували Волонтір Н. та Сердюченко В.
За посиланням ви зможете переглянути інсценування.
Обов'язковим етапом уроків Лілії Олександрівни є виконання тестових завдань. Учитель приготувала тестові завдання ЗНО минулих років та ДПА для 9 класу. Кожна дитина мала можливість перевірити свої знання з теми. Лілія Олександрівна зауважила, що тестові завдання мають за мету визначити, над чим варто ще раз попрацювати, щоб краще засвоїти матеріал.
P.S. Особливістю роботи вчителя є те, що її відкриті уроки не виглядають театральною постановкою, слова якої учні вивчають заздалегідь. Її відкриті уроки-це демонстрація вмінь, знань та навичок , які набували її вихованці упродовж кожного ретельно проведеного уроку вчителя з теми.
Кропітка робота Лілії Олександрівни дає свої результати: її учні успішно складають ЗНО, діти люблять її, поважають батьки.
Комментариев нет:
Отправить комментарий