Відвідуючи уроки біології Бліняєвої Н.Г., поринаєш у незабутню подорож світом природи. Вчитель знає, як навчити дітей спостерігати, досліджувати безліч неймовірно цікавих явищ. Кабінет біології перетворюється на живу лабораторію.
Так, вивчаючи у 7-А класі тему "Молюски:різноманітність, роль у природі та значення в житті людини", діти мали можливість переконатися, що отримані знання можуть допомогти їм стати не лише гарними лікарями, але й прекрасними бізнесменами.
Розпочався урок з невеликого тестування. Вибравши правильні твердження та склавши відповідні літери, діти отримали назву науки, що вивчає молюски - конхологія. Здивували знання учнів про цих істот. Устриці, рапани, мантії, каракатиці, голий слимак-це ще не весь перелік молюсків, яких називали діти.
А далі вчитель поставила проблемне питання: "Що означає "слизький бізнес?". А ви здогадалися?
Насправді, деякі молюски користуються великим попитом у споживача, й ціна їх на ринку немала. У зв'язку з їхньою особливістю виділяти специфічну слизьку речовину бізнес отримав таку назву.
І знову вчитель дивує учнів. Показує в пробірці молюсків, які живуть у її акваріумі, розповідає про користь такого "домашнього улюбленця": своїм язиком вони знімають осад, який утворюється на стінках акваріуму.
Вчитель захоплює дітей цікавою розповіддю про виноградного равлика, якого споживають у їжу, й тому вирощування їх може приносити гарний дохід.
Діти легко спілкуються з вчителем. Знають відповіді на питання, з чого складається тіло равлика, чим можуть вони хворіти, де живуть. Так, голий слизун живе лише в холодних і вологих місцях. Адже відсутність мушлі змушує бідолаху обирати саме такі "некомфорті" місця.
Майстерно Ніна Георгіївна пов'язала біологію з літературою. Прочитавши уривок з роману, вчитель спитала: "Кого спіймав Вілтон, аби не померти з голоду на острові, на якому йому довелось оселитись після аварії корабля? Особливі прикмети істот-чорно-синє забарвлення". Так діти дізнались, що біда Вілтона допомогла відкрити справжній делікатес-мідії. А Джілбер Клінджел у своєму творі описав цікавих молюсків. Вони мають інфрачервоний зір, є реактивними двигунами, мають для подорожі запас води, вогнемет, прожектор, розпізнавальні знаки, камуфляж, уміють створювати димову завісу. Цікаво, що діти і на це запитання знали відповідь. Йшлося про восьминогів, про яких створено немало фільмів.
Провела вчитель паралелі і з фізикою, розглядаючи питання про переміщення восьминогів. Реактивний рух стає на допомогу цим диво-істотам.
Під час закріплення матеріалу діти презентували свої міні-проекти на тему "Як утворюється перлина?". Вчитель домагається, щоб діти своїми словами розповідали про свої дослідження. Обов'язкова умова-захопити усіх своєю розповіддю.
Коли дізнаєшся, що перлина -це сміття, яке молюск змушує покривати перламутром для самозахисту, аби стронній предмет чи паразит не пошкодив ніжне м'ясо істоти, то по-іншому дивишся на намисто, за яке люди сплачують великі кошти.
У кінці уроку діти виконали вправу "Склади діаграму Ейлера". На цьому етапі уроку не обійшлося і без математики. Ейлер прийшов на допомогу у вирішенні питання щодо узгальнення знань учнів з теми. Діти визначили і зобразили спільне та відмінне у черевоногих та двостулкових молюсків.
Цей урок, безумовно, став прикладом компетентнісного уроку. Діти, крім знань, оволоділи вміннями ощадливо використовувати природні ресурси, дізнались про способи їхнього збереження і збагачення. Переконалися, що природа-невичерпне джерело натхнення. Вона надихає багатьох митців на творчість. Переконалися, що отримані знання, пов'язані з іншими науками, тому гарне їх засвоєння допоможе бути компетентним фахівцем і в інших галузях.
Комментариев нет:
Отправить комментарий