Серед виховних напрямів сьогодні найбільш
актуальними виступають патріотичне, громадянське виховання як стрижневі,
основоположні, що відповідають як нагальним вимогам і викликам сучасності, так
і закладають підвалини для формування свідомості нинішніх і прийдешніх
поколінь, які розглядатимуть державу (patria) як запоруку власного
особистісного розвитку, що спирається на ідеї гуманізму, соціального добробуту,
демократії, свободи, толерантності, виваженості, відповідальності, здорового
способу життя, готовності до змін.
Виклики сучасного суспільства ставлять
перед системою освіти завдання виховати громадянина-патріота нової формації
(ініціативну особистість продуктивно-діяльнісного типу, яка бачить перспективи
своєї держави, готова відстоювати її інтереси). Основним документом щодо
національно- патріотичного виховання підростаючого покоління є Стратегія
національно- патріотичного виховання дітей та молоді, затверджена Указом
Президента України від 13.10.2015 р. № 580/2015.
Наш
навчальний заклад став для учнів осередком становлення громадянина - патріота
України, готового брати на себе відповідальність, самовіддано розбудовувати
країну як суверенну, незалежну, демократичну, правову, соціальну державу,
забезпечувати її національну безпеку, сприяти єдності української політичної
нації та встановленню громадянського миру й злагоди в суспільстві.
Основним
напрямком з виховної роботи стало національно-патріотичне виховання
молоді, превентивне та сімейне
виховання, а у практику виховної роботи були введені нові нормативні документи, спрямовані на захист
прав дітей шкільного віку, на безпеку їх життєдіяльності та вшанування традицій
боротьби за соборність і незалежність України,
а саме: Указ Презедента
України Про Національну стратегію з оздоровчої рухової
активності в Україні на період до 2025 року «Рухова активність – здоровий
спосіб життя – здорова нація» від 9 лютого 2016 року № 42/2016, Указ Президента
України від 22 січня 2016 року № 17 «Про заходи з відзначення 100-річчя від
початку Української революції 1917-1921 років»
Художньо – естетичне виховання
1. Відроджуємо
звичаїта обряди у Дальницькій громаді
2. Дивовижне Свято
Василя
3. Подарунок дітям
на Свято Водохреща
4. Цирк –
можливість розвантажити мозок
5. Вечір зустрічі
випускників
6. Шоу «Інтуїція» у
Дальницькій громаді
7. А що думають
батьки про дистанційне навчання ?http://dalnikzohdrugba.blogspot.com/2020/04/blog-post_43.html#more
8. Ті, хто
заслуговують на відпочинок
9. Нехай у хаті
смачно пахне паска
10.
Поезія, народжена душею
11.
Дистанційний урок з художницею
Формування здорового способу
життя
1.
Досвід чи молодість
2.
Нові спортивні горизонти
3.
Важливі бесіди
Фізичне
виховання
1.
Фестиваль «Козацький гарт»
2.
Особливий матч
3.
Вітаємо
Трудове виховання
1.
Перші весняні роботи
2.
Всесвітній день радіо
3.
Подяка
4.
Вітання
Родинно
– сімейне виховання
1.
Челенж «Як оригінально привітати матусю»
2. Як організувати
змістовний відпочинок.
3. Найкращі сім*ї
Превентивне
виховання
1.
«Подяка лікарям»
2.
Важливе захоплення
3.
Коронавірус . Будь уважним
4.
Його не треба боятися! Про нього треба знати…
5.
Увага! Розпочинаються канікули!
6.
День безпечного інтернету
7.
Піклуємося про своє здоров*я
8.
Профілактика шкідливих звичок
9.
Профілактичні бесіди
10.
Наш добрий лікар Наталя Іванівна
11.
Важливі бесіди
12.
Зберігаємо емоційне здоров*я
Національно –патріотичне
виховання
1. Герої тихої
війни
2. Загляньмо в душу
Шевченківськимвіршам
3. Відкриття нового
про Шевченка
4. Конкурс читців
5. Особливий січень
2020 року
6. Подвиг героїв
Крут
7. Міжнародний день
пам*яті жертв Голокосту
8. Акція єднання
9. День Соборності
10.
Пам*яті кіборгів
11.
Як звичайні уроки стали святковими http://dalnikzohdrugba.blogspot.com/2020/05/blog-post_31.html#more
Моральне
виховання
1.
Челенж «Як оригінально привітати матусю»
2.
Як проводять карантин учні середньої школи
3.
Теплий спомин
4.
Змістовний карантин
5.
Про сім*ю, яка вміє зберігати традиції
6.
Справжні писанкарі
7.
Флешмоб «Подяка лікарям» продовжується
8.
Акція «Подаруй тваринці дім»
9.
Операція «Сюрприз для мами»
10.
Чим займаються діти на канікулах ?
11.
Найкращі сім*ї
12.
«Останній дзвоник» - свято радісне і сумне
13.
Підсумки розіграшу «Всі ми родом з дитинства» http://dalnikzohdrugba.blogspot.com/2020/05/blog-post_13.html#more
Естетичне
виховання
1.
День закоханих у нашій школі
2.
Дивовижне Свято Василя
3.
Відроджуємо звичаї та обряди у Дальницькій громаді
4.
Підсумки розіграшу
«Я душу одягну у вишиванку» http://dalnikzohdrugba.blogspot.com/2020/05/blog-post_88.html#more
Екологічне
виховання
1.
Шкільний еколог
2.
Дорослі теж активні в челенжі
3.
Акція «Посади дерево-збережи природу!»
4.
Маленькі любителі природи
5.
Справжня втіха під час карантину
6.
У світі живої природи
7.
Що чистіше : вода в Барабойці чи вода в Дальницькій
артезіанській скважині?
Громадянське виховання
1. Фестиваль
«Козацький гарт»
2. Наша Леся
3. Прикрась життя
українською
4. Героям Небесної
Сотні
5. Акція єднання
Військово – патріотичне виховання
1. Щоб більше
ніколи…
2. Ми покоління ,
якому пощастило бачити ветеранів…
3. Інтелектуальна
гра до Дня пам*яті та примирення
4. Акція до Дня
пам*яті та примиреня «Мої рідні, які бачили війну»
5. Сім*я, якій
дякує вся громада
6. Зупиніться , щоб
подякувати й згадати!
7. Сім*я , що
береже пам*ять
8. Ветеранові
Робота шкільного методичного
об*єднання класних керівників
На виконання плану роботи школи,
протягом 2019-2020 навчального року в школі було організовано роботу
методичного об’єднання класних керівників 1-11 класів, яке працювало згідно
плану роботи школи та плану роботи методичного об’єднання класних керівників.
Методичне об`єднання класних керівників
працювало над вирішенням першочергових завдань виховання учнів у сучасних
умовах. Перед ними постає завдання: виховати громадянина – патріота, формувати
громадську активність дітей та підлітків, які люблять свій народ, Україну,
готові самовіддано захищати і розбудовувати її .
Робота методичного об’єднання класних
керівників спрямована на формування умінь вчителів плідно працювати з учнями,
враховуючи інтереси й запити самих школярів, індивідуальний підхід у виховній
роботі, охоплює питання планування, організації та аналізу ефективності
виховного процесу, різноманітних засобів навчання.
Однією з основних проблем у виховній
роботі з учнями є налагодження індивідуального підходу до кожної особистості,
розвиток творчого потенціалу дитини та профілактична робота, направлена на
правовий аспект у вихованні учнів, схильних до правопорушень. Адже кожна дитина
- це особистість. А кожна особистість потребує творчого підходу, великого
терпіння і любові з боку вчителя, вихователя. Тільки при такому підході до
справи є шанс розкрити і розвинути усі кращі сторони чутливої дитячої душі,
творчого потенціалу дитини.
Методичну роботу з педагогами
сконцентровано на вирішенні проблемного питання: вивчення історії рідного краю,
ознайомлення учнів з культурною спадщиною українського народу, з народними
традиціями формування в учнів кращих якостей національного характеру, виховання
громадянина України; використання сучасних інформаційних технологій в
управлінській діяльності, та навчально – виховному процесі в школі.
Протягом 2019
-2020 н.р.члени МО класних керівників працювало над реалізацією виховної проблеми:
« Формування засад здорової особистости , її належности до рідної земли, українського
народу; виховання почуття патріотизму, відданости Батьківщини; розвиток навичок
гармонійного спілкування з довкіллям.»
Згідно з принципами і положеннями
нормативних і директивних документів про освіту, рекомендаціями районного
методичного кабінету, відповідно до структури методичної роботи в закладі,
методична робота в 2019-2020 навчальному році була спрямована на розвиток
творчої особистості вчителя та учня, створенням сприятливих умов для успішної
соціалізації у навчально-виховному процесі.
Робота класних керівників відповідає
вимогам:
- Закону України «Про освіту»;
- Закону України «Про Загальну середню
освіту»;
- Положення про спеціальну
загальноосвітню школу;
- Посадових обов’язків класних
керівників;
- Методичних рекомендацій МОН від
25.07.14 № 1/9-376 з питань організації виховної роботи у навчальних закладах у
2016/2017навчальному році;
- Концепції національно-патріотичного
виховання молоді, затвердженої спільним наказом Міністерства у справах сім'ї,
молоді та спорту,
- Концепції сімейного виховання в
системі освіти України «Щаслива родина»
- Наказу МОН від 07.09.2000 № 439 «Про
затвердження Рекомендацій щодо порядку використання державної символіки в
навчальних закладах України».
МО налічує 15
класних керівників. Всі мають вищу освіту, беруть активну участь у роботі МО : готують повідомлення, обмінюються досвідом роботи.
Протягом року відбулося 5 методичних засідань.
Засідання № 1 ( Вересень)
Тема : Організація виховного процесу у 2019 -2020
н.р.
Засідання № 2 ( Листопад)
Тема : Організація
діяльності дитячого колективу в умовах творення нової української школи.
Засідання № 3 (Січень)
Тема :
Педагогіка співпраці шкільної
соціально-психологічної служби з класними керівниками.
Онлайн - Засідання № 4 ( Березень)
Тема :
Діяльність класного керівникащодо забезпечення умов для самореалізації особистості з особлимиви освітніми потребами
відповідно до її здібностей, інтересів.
Онлайн - Засідання № 5
Тема : Підсумок роботи МО за 2019 – 2020 н.р.
Робота шкільного музею «Нас вибрав час…» у 2019-2020 рр.
Січень-лютий
1. Флешмоб до Дня Соборності.
2. Лінійка до Дня вшанування пам’яті воїнів-афганців.
3. Екскурсії до шкільного музею, присвячені подіям війни
в Афганістані (екскурсовод – вчитель історії Каліщук О.О.; для учнів 5-11
класів).
4. Екскурсії до музею для учнів 5-6 класів, присвячені
героям Небесної сотні (екскурсоводи – учні 10-го класу).
5. Подарунок
шкільному музею ( до експозиції «Господарське життя» -- годинник «Зоря» і
годинник «Чайка», зроблені за радянських часів).
Березень-квітень
1. Опрацювання
методичної документації, огляд і впорядкування експозицій.
2. Робота над
буклетом «Наші захисники» (присвячений нашим землякам, які були учасниками
АТО-ООС).
Травень
1. Облаштування
музею (подарунок від кабінету мови та літератури – жалюзі).
2. Робота з документацією.
Пріоритетні завдання виховної
роботи
на 2020/2021 навчальний рік
·
формування в молодого покоління високої патріотичної
свідомості, почуття вірності рідній країні, турботи про добробут свого народу;
·
виховання любові до рідної землі, українського народу,
шанобливе ставлення до рідної мови та української культури;
·
формування морально-активної особистості, чуйної, чесної,
працелюбної, справедливої, милосердної толерантної, терпимої до іншого,
миролюбної, готової допомогти іншим;
·
формування особистості ввічливої, делікатної, тактовної;
з високим почуттям обов'язку; особистості, яка вміє працювати з іншими; здатної
прощати і просити пробачення; особистості, яка може протистояти виявам
несправедливості, жорстокості;
·
формування усвідомлення місця природи в житті людини,
почуття особистої причетності до збереження природних багатств,
відповідальності за них, здатності гармонійно співіснувати з природою; -
критичної оцінки споживацько-утилітарного ставлення до природи, вміння
протистояти негативним проявам;
· виховання
особистості, яка володіє системою елементарних мистецьких знань, адекватно
сприймає художні твори, здатна збагнути та виразити власне ставлення до
мистецтва, прагне та вміє здійснювати творчу діяльність у мистецькій сфері;
·
виховання усвідомлення учнівською молоддю соціальної
значущості праці, розвиненої потреби в трудовій активності, формування навичок
здорового способу життя;
·
формування вміння цінувати себе як носія фізичних,
духовних та соціальних сил, вміння протистояти негативним проявам у
суспільстві, бути компетентним у питаннях захисту власного здоров’я.
Підсумовуючи вище зазначене, виховну роботу
в Дальницькій ЗОШ можна вважати задовільною.
Комментариев нет:
Отправить комментарий