пятница, 20 декабря 2019 г.

Звіт з виховної роботи Дальницької ЗОШ І - ІІІ ст. за Ісеместр 2019-2020 н.р.


Звіт про виховну роботу в Дальницькій загальноосвітній школі
за  перше півріччя  2019-2020  навчального року

Виконуючи завдання і реалізуючи основні принципи виховної роботи, педагогічний колектив школи орієнтується на нормативно-правову базу з питань виховної роботи,


а саме Закони України «Про освіту», «Про загальну середню освіту», «Про охорону дитинства», «Концепцію виховання дітей та молоді», «Концепцію громадянського виховання», «Національну доктрину розвитку освіти», «Конвенцію про права дитини», «Декларацію прав дитини», «Основні орієнтири вихованняучнів 1-11 класів загальноосвітніх навчальних закладів України» та нормативно-правові акти, документи Міністерства освіти і науки України. Для їх реалізації у школі був розроблений план виховної роботи навчального закладу та плани виховної роботи класних керівників. Ці плани охоплюють всі напрямки виховання: патріотичне, правове, моральне, художньо-естетичне, трудове, фізичне, екологічне, превентивне та включають в себе календарні, традиційні шкільні свята, заходи, конкурси.
Згідно з річним планом роботи школи  педагогічний колектив у I  семестрі 2019 - 2020 навчального року працював над впровадженням проблеми   «  Підвищення рівня професійної майстерності педагога як умова всебічного розвитку учнів та формування ключових компетентостей успішної особистості випускника школи».
Виховна робота з учнями будувалася за напрямками:
ціннісне ставлення до себе; ціннісне ставлення до сім'ї, родини, людей; ціннісне ставлення особистості до суспільства і держави; ціннісне ставлення до праці; ціннісне ставлення до природи; ціннісне ставлення до культури і мистецтва.
Мета виховної роботи
Виховна тема: „Використання передових технологій як умови для виховання людини громадянського суспільства та відповідної йому моральної культури особистості, орієнтованої на найдосконаліші соціокультурні стандарти, загальнолюдські та національні цінності”
МО класних керівників
Методичне об*єднання класних керівників налічує  15 чоловік, усі  вчителі мають вищу освіту. 
Мета МО класних керівників: вдосконалення форм і методів виховання через підвищення майстерності класного керівника.
План роботи та протоколи  наявні. За цей період відбулося 2 засідання :
- засідання №1 « Організація виховного процесу у 2019-2020 н.р.»,
 - засідання № 2 « Організація діяльності дитячого колективу в мовах творення НУШ».
Діяльність методичного об’єднання  класних керівників була спрямована на реалізацію головної мети: створення шкільного соціально-культурного освітнього середовища, яке сприяє розвитку інтелектуальних здібностей, зміцненню фізичного та духовного здоров’я, формуванню навичок здорового способу життя.
Класні керівники працювали за індивідуальними планами,  змістовна наповнюваність яких відповідала віковим особливостям учнів.
У роботі з дітьми педагогічні працівники дотримувалися вимог законів України «Про дорожній рух», «Про пожежну безпеку», «Положення про організацію роботи з охорони  праці учасників навчально-виховного процесу», нормативних документів управління освіти  з питань безпеки життєдіяльності учнів. Класні керівники вчасно проводили з учнями інструктажі з техніки безпеки, заходи в рамках тематичних тижнів з безпеки життєдіяльності, щотижневі бесіди про збереження життя та здоров’я, робили відповідні записи в журналах  встановленої форми,  класних журналах.
До пам’ятних та знаменних дат класні керівники, педагоги-організатори та члени учнівського парламенту проводили інформаційні години, разом з учнями створювали виставки, стіннівки, інформаційні листи, поповнювали шкільний  сайт.
На виконання статті 35 Закону України «Про освіту», статті 6 Закону України «Про загальну середню освіту» педагогічним колективом проводилася   робота з організації контролю за відвідуванням учнями навчальних занять, а саме: класні керівники щоденно ведуть  облік відвідування учнями навчальних занять, дані якого фіксуються   у книзі обліку відвідування занять. Інформація про  пропуски окремих учнів використовується  на засіданнях Ради профілактики, для індивідуальних бесід з учнями та батьками, під час проведення батьківських зборів.
Важливе місце у виховній роботі займає  бібліотека школи . Бібліотекар Бліняєва Ю.І. систематично проводить широку просвітницьку роботу серед учнів, щодо популяризації нових видань, збереження книг, привернення уваги до необхідної літератури. Значну увагу питанням виховання учнів приділяла практичний психолог Маринч Л.В.. та соціальний педагог Пиріг Н.Б.
У плані виховної роботи  школи  на 2019-2020 навчальний рік  передбачені такі розділи:
Національно-патріотичне виховання
Згідно з пунктами  цього розділу  вчителі і учні брали участь у наступних справах і заходах:
1.    Ще одна перемога.
2.    Перемога для героїв.
3.   « Вони вижили».
4.   Справжні козаки.
5.   Акція « Діти  - воїнам ОО».
6.   Наші випускники герої.
7.   Випуски – герої.
8.   Дебальцевський герой.
9.   Святкова листівка.
10.                 Матерям, серця яких в тривозі.
11.                 Прибирання могил загиблих воїнів.
12.                 Тарасові нащадки.
13.                 До 75-річчя  України.
14.                 Народ живе, поки мова жива.
15.                 Перші редакторські спроби.
16.                 Яскрава окраса фоє школи.
17.                 Випробування для справжніх патріотів.
18.                 Колос пам*яті.
19.                 Зустріч з очевидцями війни.
20.                 До Дня ЗСУ.
21.                 Урок української мови до Дня ЗСУ.
22.                 Випробування для мужніх захисників.
23.                 Не допустимо геноциду!
24.                 До Дня сухопутних військ України.
25.                 День вшанування ліквідаторів ЧАЕС.
Громадянське виховання

Згідно з пунктами  цього розділу  вчителі і учні брали участь у наступних справах і заходах:
1.   День рятівника.
2.   Увага! Діти на дорозі!
3.   Від чого можуть бути щасливі діти?
4.   Як правильно тримати гроші в руках?
5.   Булава знайшлася.
6.   Людина, яку повинен знати кожен.
7.   Поліція на захисті дітей.
8.   До Дня народження видатного композитора.

Родинно - сімейне виховання

Згідно з пунктами  цього розділу  вчителі і учні брали участь у наступних справах і заходах:
1.   Свято спорту й батьківства.
2.   Батьківські збори.


Екологічне виховання

Згідно з пунктами  цього розділу  вчителі і учні брали участь у наступних справах і заходах:
1.   Цих дітей повинна знати Україна!
2.   Люди, яких повинна знати Україна!
3.   Виставка «Щедрість рідної землі».
4.   А ми вже скучили за морем!
5.   Софіївський парк – вічний памятник коханню.
6.   Чорне море – друг чи ворог?
7.   Як виникає цунамі?
8.   Екскурсія у світ природи.
9.   «Зелений патруль» вразив усіх.
10.                 Операція «Опале листя».
11.                 Яскрава перемога!!!
12.                 Подих Нового року.
13.                 Акція «Допоможемо птахам».
14.                 Міжнародний день гір.

Формування здорового способу життя
Згідно з пунктами  цього розділу  вчителі і учні брали участь у наступних справах і заходах:
1.   Легкоатлетичний крос.
2.   Запеклий шашково-шаховий турнір.
3.   Футбольний турнір.
4.   Тенісний турнір.
5.   Футбольний кубок у руках дівчат.
6.   Чергова перемога.
7.   Акція « 16днів проти насилля».
8.   Торгівля людьми.
9.   Найактуальніша проблема в Україні.
10.                 Чому ми вирушаємо в походи?
11.                 Увага! Діти на дорозі!
12.                 Акція «Водій! Не загуби життя людей!»
13.                 Практикум для найактивніших учнів.
14.                 Чудове завершення тижня пожежної безпеки.
15.                 «Геть паління – ми здорове покоління!»
Охорона життя
Згідно з пунктами  цього розділу  вчителі і учні брали участь у наступних справах і заходах:
1.   Зустріч з пожежниками.
2.   Навчальна евакуація.
3.   Пожежа – біда для всіх.
4.   Навчальна евакуація.
5.   Увага! Насувається нова форма грипу.
6.   Вогнегасник може врятувати.
7.   Маленькі школярі…

Трудове виховання

Згідно з пунктами  цього розділу  вчителі і учні брали участь у наступних справах і заходах:
1.   Де у школі стають справжніми …
2.   Проєкт « Квіти біля нашої школи»
3.   Поповнюємо бюджет школи.
4.   Неочікуваний гість з дитячого садочку.
5.   Тиждень, який розкрив ….
Художньо - естетичне виховання
Згідно з пунктами  цього розділу  вчителі і учні брали участь у наступних справах і заходах:
1.Черговий успіх колективу « Вікторія».
2. Проєкт «Ділова зачіска»
3.   Виставка «Щедрість рідної землі».

Правове виховання
Згідно з пунктами  цього розділу  вчителі і учні брали участь у наступних справах і заходах:
1.   Всеукраїнський тиждень права.
2.   Поліція на захисті дітей.

Моральне виховання

Згідно з пунктами  цього розділу  вчителі і учні брали участь у наступних справах і заходах:
1.   Розпочався тиждень протидії булінгу.
2.   Скажемо булінгу : «Ні!»
3.   До Дня партизанської слави.
4.   Відзначення Дня миру.
5.   До Міжнародного дня музики.
6.   До Дня людей похилого віку.
7.   Свято сіл Дальник, Грибівка, Санжійка.
8.   Казковий ранок у початковій школі.
9.   Світський ранок у старшій школі.
10.            Свято козачат.
11.            Як шкільне життя …
12.            Ось у кого добрі руки.
13.            Особливі діти.
14.            Вечір «Посвята в старшокласники».
15.            Волонтери початкової школи.
16.            Тарасові нащадки.
17.            Яблучне - гарбузове задоволення.
18.            Чи переспівав  робот другокласників.
19.            Важлива справа.
20.            Як звичайне оповідання стало «смачним».
21.            Свято Барвінчат.
22.            Особливе відзначення Дня толерантності.
23.            Подорож у світ карамелі.
24.            Чому учні Дальницької школи…
25.            Увага! Не залишайте у цей день вікна пустими.
26.            Простір класу – територія партнерства!!!!
27.            Колос пам*яті.
28.            Насильству – STOP.
29.            Акція « 16 Днів проти насильства».
30.             Акція « 16 Днів проти насилля».
31.            Торгівля людьми. Як уберегтися?
32.            Заходи до Міжнародного дня людей з інвалідністю.
33.            Волонтерство – це покликання.
34.            Не допустимо геноциду!
35.            У Дальницькій громаді вміють дарувати радість.
36.            Стартувала акція «Допоможемо зимуючим птахам».
37.            Акція «Допоможемо зимуючим птахам».
38.            Майстер-клас із виготовлення годівничок.




Співробітництво школи і сім’ї
    У цьому розділі робота проводилась у відповідності з напрямком «Ціннісне ставлення до сім'ї, родини, людей».   Тематика бесід, виховних годин , інших заходів  відповідали рекомендаціям, які були надані в плані виховної роботи школи  на 2019-2020 н.р.  Проводились загальношкільні батьківські збори, на яких обговорювались питання про основні напрямки навчально-виховної роботи у 2019-2020 навчальному році, національно-патріотичне виховання, організація роботи з попередження дитячого травматизму та профілактики правопорушень і злочинів, організація харчування. На класних батьківських зборах обговорювались питання профілактики дитячого травматизму, зв’язку  між поведінкою та успішністю в навчанні, відповідальності сім’ї  за збереження здоров’я дитини. Протягом навчального року з метою проведення просвітницької роботи з учнями та батьками з питань безпеки життєдіяльності відбувалися зустрічі з  лікарями, представниками правоохоронних органів, служби з надзвичайних ситуацій. 
Організація  соціального захисту дітей
       Робота в галузі соціального захисту дітей пільгових категорій проводилась у відповідності з Законами України «Про освіту», «Про загальну середню освіту», «Про охорону дитинства», «Про забезпечення організаційно-правових умов соціального захисту дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування», Закону України «Про внесення змін до Кримінального кодексу України щодо посилення відповідальності за неналежне виконання обов'язків стосовно охорони життя та здоров'я дітей, а також за зловживання опікунськими правами» від 23.09.2010 № 2556-VI»; Указів Президента України; постанов Кабінету Міністрів України, інших нормативних документів.
    Протягом  семестру на засіданнях педагогічної ради, нарадах при директорові школи та засіданнях МО класних керівників розглядались  питання щодо соціального захисту дітей пільгових категорій. На початку  навчального року була оновлена  база  даних дітей пільгових категорій. Контролювалося проведення медичних оглядів та працевлаштування  дітей-інвалідів, своєчасно надано копії довідок з місця навчання дітей.
      Здійснюються  заходи по оздоровленню дітей пільгових категорій у пришкільних таборах.також у  таборах відпочинку
 «Артек» та «Молода гвардія» .
     Забезпечено  участь дітей пільгових категорій у районних та міських заходах, присвячених Міжнародному Дню захисту дітей, новорічних святах тощо.
     На кожну дитину пільгової категорії оновлено «Соціальний паспорт» з встановленим пакетом документів.
      Контролюється  безкоштовне харчування  дітей з малозабезпечених родин.
        Створено комісію з використання фонду загального обов’язкового навчання, завданням якого є контроль стан виховної роботи з дітьми пільгового контингенту, в тому числі, робота класних керівників. У школі  створена  комісія з соціального захисту дітей з багатодітних та неповних сімей.

Профілактика і попередження правопорушень та злочинів
      Профілактиці і попередженню правопорушень та злочинів  приділялось достатньо уваги на нарадах при  директорові      школи та заступниках з НВР,  на засіданнях педагогічної ради та  методичного об'єднання класних керівників.
      Важливе значення надавалось роботі з «важкими» підлітками.
У школі  працює система роботи з профілактики правопорушень і злочинів, що спрямована на сприяння  роботі правоохоронних органів по зміцненню правопорядку  та на забезпечення  конституційних прав, свобод, охорону життя учнів. Тематика бесід і виховних годин, що проводяться у школі , має практичну спрямованість. Ефективність роботи системи доводить той факт, що протягом усіх років існування  жодного випадку правопорушень і злочинів у школі   не зареєстровано.
       Правове навчання і виховання учнів передбачає проведення бесід, лекцій, конкурсів, вікторин тощо з морально-правового виховання школярів.
Учнівське самоврядування
     Пріоритетними напрямками діяльності членів учнівського парламенту були: використання потенціалу краєзнавчої педагогіки щодо патріотичного виховання учнів;  профілактика і попередження шкідливих звичок та правопорушень серед учнів; формування соціальної компетентності, підвищення ефективності профорієнтаційної роботи через інтеграцію діяльності всіх ланок: навчальної, позакласної та позашкільної  роботи, вдосконалення методів роботи з активами класів та надання методичної допомоги, передача досвіду організаторської роботи, розробка системи стимулювання та заохочення учнів-лідерів; формування системи життєвих цінностей; створення умов для ефективного формування культури учнів; використання засобів ІКТ.
     Члени учнівського парламенту є активними учасниками колективних творчих справ. В кінці навчального року  будуть підведені підсумки діяльності учнівського самоврядування.  
1.   17.09.19 – Засідання учнівського самоврядування . Планування  роботи « Плануй і роби». Президентські вибори. Визначення голів комісій.
2.   04.10.19 – Привітання вчителів та працівників школи  « Зі святом вас , вчителі!»
3.   18.10.19- Організація свята « Посвята в старшокласники учнів 8-х класів».
4.   23.10.19- Прибирання могил загиблих воїнів під час Другої світової війни.
5.   28.11.19- Засідання парламенту « Разом ми сила».
6.   13.12.19- Поїздка президента та його команди до Барабойської ЗОШ з приводу Дня самоврядування.
7.   23.12.19- підведення підсумків роботи учнівської ради за I семестр.

ОСНОВНІ ЗАВДАННЯ ВИХОВНОЇ РОБОТИ
у 2019-2020  НАВЧАЛЬНОМУ РОЦІ
    Основною метою педагогічних працівників у вихованні учнів у 2019-2020  навчальному році є формування громадянина, патріота, інтелектуально розвинену, духовно і морально зрілу особистість, готову протистояти асоціальним впливам, вправлятися з особистими проблемами, творити себе і оточуючий світ.
    У роботі з учнями педагогічним працівникам необхідно керуватися Основними орієнтирами виховання учнів 1-11 класів загальноосвітніх навчальних закладів України, Національною стратегією розвитку освіти в Україні на період до 2021 року (Указом Президента України від 25 червня 2013 року №344/2013) та виданими у відповідності з Указом методичними рекомендаціями з питань організації виховної роботи у навчальних закладах та здійснювати виховну діяльність, як у попередні роки, у відповідності до наступних ключових напрямів:
- ціннісне ставлення до себе;
- ціннісне ставлення до сім'ї, родини, людей;
- ціннісне ставлення особистості до суспільства і держави;
- ціннісне ставлення до праці;
- ціннісне ставлення до природи;
- ціннісне ставлення до культури і мистецтва.
    Серед основних завдань — національно-патріотичне  виховання на засадах загальнолюдських, полікультурних, громадянських цінностей, забезпечення фізичного, морально-духовного, культурного розвитку дитини, формування соціально зрілої творчої особистості, громадянина України і світу, підготовка учнів до свідомого вибору сфери життєдіяльності та підвищення відповідальності сім'ї за освіту і виховання дітей.
     Протягом  2019-2020  навчального року необхідно підвищити рівень превентивної роботи. Превентивне виховання забезпечується на законодавчому рівні Законом України від 26.04.2001 № 2402-ІІІ "Про охорону дитинства", Законом України від 21.06.2001 № 2558-ІІІ "Про соціальну роботу з сім'ями, дітьми та молоддю".      
Пріоритетними формами і методами в роботі педагогічних працівників із означеної проблеми залишаються:
-        національно-патріотичне виховання ;
-        впровадження просвітницької діяльності, спрямованої на формування негативного ставлення до протиправних діянь;
-        проведення тижнів правових знань;
-        використання інтерактивних педагогічних технологій, зокрема ділові та рольові ігри, моделювання життєвих ситуацій, суспільних процесів та процедур, дискусії, робота в малих групах на уроках правознавства та в позакласній діяльності;
-        впровадження шкільного самоврядування в начально-виховний процес;
-        ужиття заходів, спрямованих на підвищення моральності в суспільстві, правової культури громадян, утвердження здорового способу життя;
-        запобігання проявам екстремізму, расової та релігійної нетерпимості;
-        впровадження нових педагогічних комунікацій між усіма учасниками навчально-виховного процессу;
-        перетворення навчальних закладів на зразок демократичного правового простору та позитивного мікроклімату тощо.


Робота музею
За перший семестр 2019-2020 н.р. у шкільному музеї пройшли наступні заходи :
-       Екскурсія для учнів 5-6 класів;
-       « Посвята в козачата»  (5 клас) . Станція  « Музей».
-       Квест до Дня Захисника України « Пропала булава» (використання реквізитів музею).
-       Екскурсія для учнів 7-9 класів до Дня Захисника України (10 кл.-екскурсоводи).
-       Екскурсія для учнів 6-х класів під час вивчення теми «Культура Стародавньої Греції»  (Діти мали змогу роздивитися черепки  давньогрецької амфори та вази, привезених з Ніконію).
-       Поповнення експозиції двома експонатами: шапка – вушанка з каракулю сірого кольору (головний убір генералів та полковників до 2018 року) та зимова шапка - вушанка для офіцерів та прапорщиків.
-       Фрагмент уроку  української мови « Опис зовнішності людини» в приміщенні музею з використанням музейних експонатів.

Виходячи з вище сказаного, виховну роботу Дальницької загальноосвітньої школи І – ІІІ ст. за І семестр 2019-2020н.р. можна вважати задовільною.
Заступник директора з виховної роботи Власова В.О.

Комментариев нет:

Отправить комментарий