суббота, 16 февраля 2019 г.

Урок, який змусив замислитися

 Якщо хочете дізнатися про дивовижні факти з  життя відомих людей, поринути в неймовірний світ людських стосунків, тоді зазирніть до світлиці вчителя зарубіжної літератури Пацар М.В., яка майстерно вміє донести до дітей зміст твору, розкрити всі його проблеми. Після її уроків виникає неймовірне бажання перечитати твір ще раз.



   У рамках тижня російської мови та зарубіжної літератури Пацар М.В. провела урок зарубіжної літератури в 9 класі за темою: "Образ Башмачкіна в повісті М.В.Гоголя "Шинель" ". Урок розпочала з читання епіграфа, порушивши проблему: " Чому Гоголю винні ті, хто в захисті? Кого будемо захищати сьогодні на уроці?"
   Цікаво, що дев'ятикласники чудово зрозуміли проблему, яка спіткала головного героя. Це доля "маленької людини".  Духовна бідність, сором'язливість, скромність, приреченість -це те, що може зашкодити щасливому життю. В образі Башмачкіна можна було впізнати людей, які переживають ті самі відчуття й сьогодні. Тож вчитель поставила за мету розкрити причини, які призвели до приниження нашого героя.
    Цікавий прийом застосувала Мальвіна Володимирівна для розкриття теми уроку- метод "Шість капелюхів". Це психологічна гра, у якій образ героя розкривають шість незалежних експертів. Ось тут і почалася дискусія.  Діти знаходили позитивні і негативні риси Башмачкіна, давали рекомендації, як треба було чинити, щоб заробити авторитет, визначали за описом зовнішності особливості його характеру. Такий детальний аналіз давав зрозуміти, що кожен рядок оповідання Гоголя несе слово правди як про героїв твору, так і про державну систему, в якій жили  люди, зокрема про Департаменти освіти, які, виявляється, існували і в ті часи. 

  У кінці уроку напрошувався висновок: ота шинель, яку носив Башмачкін, яка була в дірках, як решето, стала проблемою всього його життя. 
   Тож пам'ятайте: як би важко нам не було, не треба здаватися й опускати руки. Треба працювати, робити все, щоб ніхто й не здогадався, що сьогодні у тебе немає за що купити хліба. 






















Комментариев нет:

Отправить комментарий