воскресенье, 2 декабря 2018 г.

Крапелька в гостях у першокласників

       Постійні читачі нашого блогу, мабуть, пам'ятають, як учні першого класу ходили в гості до крапельок. А сьогодні крапелька вирішила завітати  до світлиці першокласників.
     Провівши вправу "Ранкове коло", Бєлоусова Т.М. , класний керівник, вирішила перевірити дітей: чи готові вони до зустрічі з казковою  гостею? Вона запитала, який сьогодні день, пора року. З'ясувала, яке число, і чому воно зафарбоване червоним кольором? Виявляється, що  у такий незвичний спосіб діти виділяють парні числа. Потім учитель сказала, що сьогоднішній день,  28 листопада,  стане святковим.



     Таїса Миколаївна нагадала дітям про недавню подорож. Усі  швидко  згадали про неї, адже ця екскурсія запала в  душу кожного. Як зраділи діти, коли вони побачили, що сьогодні крапелька на ім'я Капітошка прийшла до них у гості та ще й подарувала всім своє фото.


       Як годиться вихованим господарям, крапельці подарували компліменти, які продемонстрували  радість від такої  зустрічі. У вправі "Мікрофон" діти описали свою гостю. Вона добра, весела, грайлива, різнокольорова, важлива. Якби  я була крапелькою, то отримала б велике задоволення від тих компліментів, які говорили діти. Та ось вчитель знову дає дітям питання: "З яких фігур складається Капітошка?" Приємно, що і це випробування першачки пройшли  достойно. Вони знають геометричні фігури, вміють розрізняти круг від овалу, а  ще  швидко підрахували всі складові Капітошки.
    Як відомо, для того, щоб гості не занудьгували, необхідно придумати розваги. Такою забавою стала гра "Спіймай звук". Учитель називала слова, а дітям необхідно було відтворити звук, який вони почули на початку чи в кінці слова,  а потім з утворених букв створити слова. Як зраділи вони, коли побачили ключове слово уроку - "краплинка".
     Мене вразили знання учнів: вони вміють визначати наголошені і ненаголошені склади, швидко визначають їх кількість, вміють добирати  пестливі слова .


        На початку своєї розповіді я назвала кабінет, в якому навчаються діти, світлицею. І не помилилася: це дійсно навчальний центр, в якому можна знайти дивовижне, казкове, яскраве та неймовірне. Так, піднявши голову до стелі, діти побачили хмаринки, які народили крапельку. Всі дружно їх порахували та ще й визначили, скільки всього краплинок народили хмарки. А потім знайшли предмет, який допомагає сховатися від грайливих краплинок- парасольку.



      Після такої гри крапелька познайомила дітей зі своїми друзями. Цікаво, що друзі у неї дивовижні: жирафа, зебра, кенгуру, верблюд. І всі вони представники дикої природи. Дивно, але діти і це знали!
       Та справжнє дійство чекало попереду. Таїса Миколаївна запропонувала дітям виконати практичну роботу. Вона відкрила кран, і діти побачили воду, яка текла спокійною цівочкою. Зазначили  особливість цього явища: текучість. Потім вони набрали воду у ємності різної форми. Виявилося, що вода набуває форми посудини. Наливши води кожному учню в склянку, учитель запропонувала  переконатися у тому,  що вода не має ні кольору, ні запаху, ні  смаку.







    "То навіщо вода потрібна нам?" - запитала вчитель. Діти з легкістю дали відповідь на це питання. Приємно, що вони згадували тваринок, рослинки, які без води не можуть існувати.
       Наостанок вчитель запропонувала  виготовити для Капітошки подарунок. Дружно взялися діти до роботи і через декілька хвилин  прикрасили стіну неймовірними малюнками.






Р.s. Урок, про який йшла мова, є інтегрованим. Його тривалість не обмежується 35 хвилинами. Учитель сам визначає під час уроку місце кожному виду діяльності: читання, письмо, малювання, математичні вправи, природознавчі експерименти чи спостереження. На думку Бєлоусової Т.М., такі уроки є дуже цікавими для дітей. Навіть їй самій цікаво до них готуватися. Її вихованці мають розширений словниковий запас, вони всі зливать склади, рахують, знають склад числа. 
    Кожого разу, перебуваючи на уроках Таїси Миколаївни, дивуєшся її творчості, креативності, неординарності. В її навчальній світлиці є дуже багато родзинок, які на кожному уроці  стають для дітей відкриттям. Все це можливо завдяки  умілому керівництву талановитого вчителя.   


Цісар Н.В.










Комментариев нет:

Отправить комментарий