пятница, 7 декабря 2018 г.

Найважливіший урок економіки

    "Одного разу вдень Діоген пішов багатолюдними вулицями Афін з ліхтариком у руках, промовляючи: «Шукаю людину»",- саме з таких слів розпочала  урок економіки в 11 класі на тему "Соціалізація особистості" Зубенко Н.Д. Учителя цікавило, кого міг шукати Діоген? Які якості людини  мав на увазі філософ? 


   Проблеми, які було висвітлено на початку уроку, є ключовими і важливими для майбутніх випускників школи. "Людину творить суспільство",- такі висновки робили вони, водночас зазначаючи, що майбутнє - у  власних руках кожного.
   Цікаву мету поставила учитель на початку уроку: перевірити, чи готові діти до дорослого життя, чи успішно пройшли усі етапи соціалізації?
 Не забули згадати про гроші. Цікаво, чи впливають вони на процес розвитку людини?


 Вразили відповіді учнів на питання: "Згадайте, коли ви заробили свою першу гривню?" Один юнак розповів, що у сім років, перебуваючи у дідуся в селі, зібрав металобрухт, здав його й за виручені кошти з допомогою діда  купив  козу. Як радів він, коли продав перший літр молока! А одна дівчинка розповіла про те, як у 5 років, разом з матусею, поїхала на базар допомагати їй продавати молоко. Коли матуся відлучилася, їй довелося самій торгувати. Так вона отримала перший у своєму житті дохід. Як приємно: з дитинства діти розуміють, що гроші не даються легким шляхом (постійно лежать у шкатулці батьків!), а кожна копійка заробляється працею і великими зусиллями.
   А далі вчитель провела психологічний тест, з якого діти дізналися про свій "фінансовий" тип. Адже, перечитуючи характеристики людей щодо ставлення до грошей, кожен вгадував себе.


  Згадала вчитель і про Йозефа Шумпетера, який написав унікальну працю -"Теорію економічного розвитку". Це свого роду гімн підприємцю. Діти дізналися про те, як стати успішним у житті. На  думку економіста-теоретика, по-перше, підприємництво-це творчість. Виграє той, хто руйнує стереотипи й живе по-новому. По-друге, треба мати велику мрію та волю. По-третє, треба бути людиною, яка здатна впливати на  світ.
  Учні підготували презентацію про людей, які досягли в житті небувалих висот. Дивно, але всі вони -вихідці з бідних сімей. Після короткого диспуту, визначили риси характеру, які повинні мати успішні люди. 
    Цікавило вчителя, чи готові діти стати підприємцями? Для цього вона запропонувала пройти тест, який показав, що всі  мають великі шанси досягти у житті  висот, і це дуже приємно! 
     Домашнє завдання, яке запропонувала Наталія Дмитрівна, було не менш цікавим: назвати п'ять ранкових дій, які сприяли б продуктивній праці впродовж усього дня. Свої перші здогадки, про що писати, висловили учні вже на уроці: розробити комплекс фізичних вправ, вправи на медитацію,меню, що міститиме тільки корисні страви,  тощо.
      Урок, що провела вчитель, дав можливість дітям замислитися над тим, чи правильний шлях вони собі обрали після школи? Кожен учень усвідомив, що їм доведеться йти сходами, які будуть  не лише вести угору, але,подекуди, й униз. Проте ніколи не треба забувати, що ти - Людина, адже саме гуманність, комунікабельність здатні творити чудеса. 








Комментариев нет:

Отправить комментарий